Najbogatsi korzystają z samolotów jak z taksówek. Raport pokazuje skalę problemu
Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Communications Earth & Environment” dowodzi, że choć podróże prywatnymi odrzutowcami w znacznym stopniu obciążają środowisko, najbogatsi korzystają z nich niezwykle często. Zdaniem ekspertów, wiele z tych lotów odbywa się dystansach, które można by pokonać pociągiem czy samochodem.
Greenpeace bierze się za branżę moto. Aktywiści żądają: dość tych SUV-ów
Aktywiści Greenpeace, międzynarodowej organizacji działającej na rzecz ochrony środowiska, podkreślają, że mimo ostrzeżeń związanych z kryzysem klimatycznym, działania czołowych producentów pojazdów na świecie sprawiają, że zwalnia postęp w ograniczaniu zanieczyszczeń pochodzących z transportu samochodowego. Powodem są między innymi sprzedawane na potęgę wysokoemisyjne SUV-y.
Strefa czystego transportu w Warszawie? „50 proc. mniej spalin w tej dekadzie”
Utworzenie w Warszawie strefy czystego transportu przyniosłoby efekty szybsze, niż można się spodziewać. Dzięki takiemu rozwiązaniu do 2027 roku zniknęłaby między innymi połowa tlenków azotu, a do 2025 – połowa pyłów zawieszonych emitowanych przez pojazdy - wynika z nowego raportu TRUE Initiative (The Real Urban Emissions Initiative).
Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza ruszy w 2024 roku
Linia Ecojet będzie wykorzystywać paliwo na bazie wodoru, posiłki na pokładzie będą całkowicie roślinne, personel będzie nosić mundury z materiałów przyjaznych dla środowiska, a samoloty, które będą realizować zeroemisyjne loty, zostaną przerobione z funkcjonujących tradycyjnie maszyn na elektryczne.
Brytyjscy kierowcy obawiają się, że dostaną po kieszeni
W jednej z dzielnic Londynu zdecydowano, że właściciele samochodów przekraczających dopuszczoną normę emisji dwutlenku węgla będą musieli pogodzić się z dużym wzrostem cen za parkowanie. Jeśli nie zaczną jeździć pojazdami, które bardziej sprzyjają środowisku, za postój zapłacą podwójnie.
Lotnictwo zeroemisyjne w 2050 roku? To jest do zrobienia
Linie lotnicze tankują sporo zrównoważonego paliwa, producenci samolotów pracują nad technologicznymi nowinkami, aby samoloty były lżejsze, a silniki oszczędniejsze. Cel wyznaczony na połowę XXI w. został potraktowany poważnie.