Koniec sprzedaży zanieczyszczających ciężarówek. Kraje UE chcą daty
30 proc. redukcja emisji dwutlenku węgla do 2030 roku przez samochody nie wystarczy, by w ciągu kolejnych dekad gospodarki UE stały się zeroemisyjne. Holandia, Belgia, Dania oraz Luksemburg zaapelowały, by Wspólnota wyznaczyła datę, od której zakazana będzie także sprzedaż zanieczyszczających ciężarówek.
Rajd Dakar. Szalony pomysł Hiszpanów
Nie można było się porywać na pojechanie Dakaru autem elektrycznym, bo przecież na pustyni nie ma ładowarek - mówi Jorge Navea Atirrasagasti, prezes Astara.
Silniki spalinowe w UE odejdą w niepamięć w 2035 roku
Komisja Europejska, Rada Unii Europejskiej oraz Parlament Europejski osiągnęły porozumienie w sprawie norm emisji dwutlenku węgla dla pojazdów osobowych oraz dostawczych. Potwierdzono cel 100 proc. redukcji emisji, co oznacza, że od 2035 roku w państwach członkowskich UE rejestrować będzie można jedynie auta z napędem elektrycznym lub wodorowym - informuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
"Szkolne ulice", czyli bezpieczeństwo dzieci i korzyść dla środowiska
"Szkolne ulice", rozwiązanie, które wprowadzono już w wielu krajach na całym świecie, polegają na ograniczaniu dostępu dla samochodów w miejscach, gdzie często przebywają dzieci. Środek ten nie tylko zwiększa bezpieczeństwo w bezpośrednim sąsiedztwie placówek edukacyjnych, ale sprawia także, że ograniczana jest emisja z transportu – zwracają uwagę eksperci.