Partnerzy

Airbus gotowy do lotów na zrównoważonym paliwie. Czeka na certyfikację

Airbus 350, czyli samolot dalekiego zasięgu jest w stanie latać tankując wyłącznie zrównoważone paliwo lotnicze (SAF). Wstępne wyniki pierwszego na świecie badania wpływu tankowania wyłącznie zrównoważonego paliwa na oba silniki napędzające odrzutowiec pasażerski są - zdaniem Airbusa - bardzo obiecujące.

Ryanair bardziej ekologiczny. Wózki bagażowe na prąd na wybranych lotniskach

Od środy, 27 października  Ryanair   na 11 europejskich lotniskach korzysta wyłącznie z wózków bagażowych  napędzanych   energią elektryczną.

Zrównoważone paliwo z gorczycy zastąpi ropę naftową?

Według naukowców z Uniwersytetu Georgii paliwo lotnicze wytwarzane z gorczycy etiopskiej może zmniejszyć emisje dwutlenku węgla nawet o 68 proc.

T&E: Europejska branża moto gra nieczysto. Robi wszystko by ominąć normy

Według Transport & Environment, europejska branża motoryzacyjna nie chce powstrzymać ograniczenia zanieczyszczenia pochodzącego z transportu drogowego.

Dzień bez Samochodu. Aktywiści mają pomysł dla włodarzy miast

Dzień bez Samochodu powinien stanowić dla włodarzy miast impuls do dyskusji na temat zrównoważonego transportu, uważają aktywiści.

Krótszy czerwony dywan w Cannes nie uczyni festiwalu ekologicznym

Po roku przerwy do Francji znów przylecieli aktorzy i twórcy kinowi z całego świata. Organizatorzy małymi gestami, rekompensatami węglowymi i osobną selekcją filmów o klimacie chcą uciszyć krytyków środowiskowego wpływu wydarzenia, ale w przyszłości festiwale (i cała branża filmowa) będą musiały zmienić się bardziej radykalnie.

Awantura o zwężanie ulic. Czego nie rozumie polski kierowca?

Badania pokazują, że podczas gdy w Europie emisje z transportu malały, w Polsce rosły nawet o 76%. Kierowcy z naszego kraju wciąż jednak czują się zaszczuwani, gdy władze miast próbują dogonić zachodnie trendy.

50% emisji z lotów to dzieło 1% ludzi. 90% nie lata wcale

Najbogatsza część społeczeństwa lubi pouczać i radzić, jak walczyć ze zmianami klimatycznymi, ale sama przyczynia się do nieporównywalnie większych szkód niż reszta.

Klimat zmieni to, jak będziemy podróżować w przyszłości

Linie lotnicze robią w tej chwili wszystko, żeby pasażerowie jak najszybciej wrócili do latania. Jednocześnie są zdeterminowane obniżyć koszty latania. W tym opłaty za zanieczyszczanie środowiska.