„Krowy to nowy węgiel”. Raport piętnuje dostawców McDonald’s, KFC, Tesco

Jak wynika z raportu FAIRR Protein Index, dostawcy mięsa i nabiału do McDonald’s, KFC, Tesco oraz Nestlé nie śledzą swoich emisji metanu.

Greenpeace: Przemysł mięsny oszukuje konsumentów

Najnowszy raport Greenpeace obnaża chwyty marketingowe koncernów mięsnych, analizując reklamy mięsa w kilku krajach europejskich, w tym Polsce.

Naukowcy pracują nad ziemniakiem odpornym na zmiany klimatu

Badacze z Uniwersytetu Maine pracują nad wynalezieniem odmiany ziemniaka odpornego na wzrastające temperatury oraz wydłużony sezon wegetacyjny.

Dieta bez mięsa, nabiału, słodyczy, alkoholu, kawy i herbaty dobra dla klimatu

Brytyjscy naukowcy wykazali, że dla klimatu najkorzystniejsza jest dieta pozbawiona mięsa, nabiału, słodyczy, alkoholu, kawy i herbaty.

„Jem ludzkie mięso i nie zwariowałem”. Kontrowersyjna kampania w Szwecji

Szwedzka kampania klimatyczna promuje zrównoważone praktyki żywieniowe poprzez szokujące hasło, sugerujące konsumpcję ludzkiego mięsa.

Australijski browar chce ratować klimat przy pomocy alg

Założyciele browaru Young Henrys w Sydney twierdzą, że dzięki algom są w stanie zminimalizować ślad węglowy swoich produktów.

Naukowcy z IPCC: Nasz dom się pali, czas odejść od mięsa

Naukowcy z Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) wzywają rządzących do negocjacji globalnego przejścia na system żywnościowy oparty na roślinach.

Raport: dla klimatu odeślijmy mięso i nabiał do lamusa

Bez rezygnacji z mięsa i nabiału nie powstrzymamy katastrofy klimatycznej, wynika z najnowszego raportu organizacji Compassion Polska.

Helsinki rezygnują z serwowania mięsa na uroczystościach

Od stycznia stolica Finlandii nie będzie oferować mięsa na swoich uroczystościach. Miasto chce za to promować sezonowe potrawy wege- i pescatariańskie.

Menu COP26 to "dowód braku zrozumienia przyczyny kryzysu klimatycznego”

Według rzecznika grupy Animal Rebellion, menu szczytu klimatycznego w Glasgow jest „jak podawanie papierosów na konferencji poświęconej rakowi płuc”.

Reklama
Reklama

Aktywiści chcą zaprzestania finansowania przemysłu mięsnego

Animal Rebellion wzywa brytyjski rząd do „rezygnacji z finansowania mięsa, nabiału i rybołówstwa” w ramach walki o klimat oraz prawa zwierząt.

Organizatorzy COP26 ugięli się. Menu będzie w dużej mierze roślinne

Wygląda na to, że organizatorzy konferencji COP26 wzięli pod uwagę liczne apele aktywistów i zdecydowali się na stworzenie menu z przewagą roślin.

Dziwne ceny w marketach. Australijczycy płacą „wegański podatek”?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez grupę Choice, wyższe ceny produktów roślinnych w australijskich marketach nie zawsze są uzasadnione.

Do 2030 roku wołowina będzie „luksusem jak szampan”

Dyrektor rzeźni Danish Crown w Danii prognozuje, że do końca dekady podaż wołowiny, jako szczególnie szkodliwej klimatycznie, znacząco spadnie.

Brytyjczycy jedzą coraz mniej mięsa, ale wciąż za dużo

Naukowcy z Oksfordu wykazali, że Brytyjczycy jedzą o 17 proc. mniej mięsa niż 10 lat temu. Te wysiłki należy jednak podwoić, twierdzą eksperci.

Rząd Danii będzie promować żywność roślinną

Dania chce obniżyć emisje gazów cieplarnianych oraz azotu i w tym celu zamierza opracować strategię promocji białka roślinnego.

Wielu producentów żywności inwestuje w białko wegańskie

Według raportu Fairr Initiative, aż 28 proc. dużych producentów żywności przyjęło już formalne cele dotyczące ekspansji rynku białek roślinnych.

Ćwierć światowej populacji przechodzi na dietę bezmięsną

Już 23 proc. światowej populacji rezygnuje z mięsa. Według raportu najmniejsze zainteresowanie dietą roślinną wykazują Japończycy.

Co piąte brytyjskie dziecko nie chce jeść mięsa, przechodzą na weganizm

Według nowego badania, ponad 20 proc. brytyjskich dzieci jest lub planuje być na diecie wegańskiej.

Brytyjski rząd interweniuje ws. mięsa. Producenci słono zapłacą za CO2

Aż 5 razy więcej za CO2 będą musieli zapłacić przedstawiciele brytyjskiego przemysłu spożywczego. To efekt nowej rządowej umowy z amerykańską firmą CF Indu...

Reklama
Reklama