Reklama

Odkryli, jak komponować menu, żeby zachęcić do zmiany diety

Naukowcy z University of Westminster i World Resources Institute odkryli, że sektor spożywczy może znacząco wpływać na zrównoważone wybory żywieniowe.

Publikacja: 27.12.2021 12:51

Odkryli, jak komponować menu, żeby zachęcić do zmiany diety

Foto: Adobe Stock

W nowym badaniu opublikowanym w Journal of Environmental Psychology naukowcy wykazali, w jaki sposób należy komponować menu, żeby zachęcić konsumentów do wybierania dań pozbawionych mięsa. Dowiedli również, że w celu nakłonienia konsumentów do odejścia od mięsa nie trzeba kłaść nacisku na edukację dotyczącą korzyści dla zdrowia, klimatu i środowiska. Jak się okazuje, wystarczy zapewnić odpowiedni wybór dań bezmięsnych.

W ramach badania przeprowadzono dwie próby kontrolne, aby ocenić skuteczność różnych wariantów karty dań. Każda z prób miała na celu nakłonienie badanych do wyboru dań wegetariańskich. W badaniu brały udział osoby jedzące na co dzień mięso.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Dynie na Halloween to rosnący problem. Eksperci o skali marnowania żywności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama