Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 07.09.2025 00:20 Publikacja: 27.12.2021 12:51
Foto: Adobe Stock
W nowym badaniu opublikowanym w Journal of Environmental Psychology naukowcy wykazali, w jaki sposób należy komponować menu, żeby zachęcić konsumentów do wybierania dań pozbawionych mięsa. Dowiedli również, że w celu nakłonienia konsumentów do odejścia od mięsa nie trzeba kłaść nacisku na edukację dotyczącą korzyści dla zdrowia, klimatu i środowiska. Jak się okazuje, wystarczy zapewnić odpowiedni wybór dań bezmięsnych.
W ramach badania przeprowadzono dwie próby kontrolne, aby ocenić skuteczność różnych wariantów karty dań. Każda z prób miała na celu nakłonienie badanych do wyboru dań wegetariańskich. W badaniu brały udział osoby jedzące na co dzień mięso.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Zmiany klimatyczne i towarzyszące im ekstremalne zjawiska pogodowe doprowadziły do gwałtownego wzrostu cen podst...
Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) postanowił ukrócić nieetyczne praktyki branży mięsnej. To ma u...
Nowe zalecenia dietetyczne Austrii uwzględniają zarówno przesłanki zdrowotne, jak i klimatyczne. To kolejne pańs...
Menu w wiosce olimpijskiej podczas tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu miało opierać się głównie na rośli...
Nowy raport ekspertów Banku Światowego alarmuje: zmiany w rolnictwie są niezbędne, aby ograniczyć globalne emisj...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas