Reklama

61 proc. konsumentów preferuje białko roślinne

Nowe badanie przeprowadzone przez firmę spożywczą Kerry wykazało, że aż 61 proc. konsumentów wybiera białko roślinne chętniej niż zwierzęce.

Publikacja: 15.12.2021 15:00

61 proc. konsumentów preferuje białko roślinne

Foto: Shutterstock

W raporcie badającym opinie konsumentów z całego świata na temat białka w diecie wykazano, że w ciągu ostatnich lat, coraz więcej osób przekonało się do zastąpienia białka zwierzęcego roślinnym. Jak wynika z badania, większość ankietowanych uważa białko roślinne za bardziej zrównoważone, pożywne i etyczne.

Aż 61 proc. respondentów uznało, że białko roślinne jest lepsze od zwierzęcego, podczas gdy 50 proc. uznało, że białko zwierzęce jest wystarczająco odżywcze. Szczególnie pozytywne opinie o białku roślinnym mają mieszkańcy Europy i regionu Azji i Pacyfiku, preferując je odpowiednio o 16 proc. i 21 proc. Podobną tendencję wykazywały poprzednie raporty firmy Kerry, które również podkreślały wysokie zapotrzebowanie na białka roślinne w regionie Azji i Pacyfiku. Z kolei badania przeprowadzone na początku listopada wykazały, że 62 proc. konsumentów w regionie jest zainteresowanych dostępnością wegańskich zamienników mięsa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama