Popularność wegańskiej czekolady na świecie rośnie

Według analizy przeprowadzonej przez producenta czekolady Barry'ego Callebauta, 60 proc. przedstawicieli pokolenia Y i Z oczekuje opcji roślinnej.

Publikacja: 07.01.2022 16:14

Popularność wegańskiej czekolady na świecie rośnie

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z wynikami badania, 60 proc. osób w wieku od 18 do 44 lat oczekiwało oferty roślinnej, natomiast w przypadku przedstawicieli pokolenia X i baby boomers – 43 proc. Okazało się również, że 34 proc. konsumentów na całym świecie jest gotowe zapłacić wyższą cenę za opcję wegańską. W tej kwestii zdecydowanie prym wiodą millenialsi i przedstawiciele pokolenia Z, spośród których 42 proc. potwierdziło gotowość zapłacenia więcej za opcję roślinną, podczas gdy wśród starszych pokoleń taką postawę zaprezentowała jedynie co czwarta osoba.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Raport: giganci przemysłu mięsnego i mleczarskiego wciąż oszukują konsumentów
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę