Zgodnie z wynikami badania, 60 proc. osób w wieku od 18 do 44 lat oczekiwało oferty roślinnej, natomiast w przypadku przedstawicieli pokolenia X i baby boomers – 43 proc. Okazało się również, że 34 proc. konsumentów na całym świecie jest gotowe zapłacić wyższą cenę za opcję wegańską. W tej kwestii zdecydowanie prym wiodą millenialsi i przedstawiciele pokolenia Z, spośród których 42 proc. potwierdziło gotowość zapłacenia więcej za opcję roślinną, podczas gdy wśród starszych pokoleń taką postawę zaprezentowała jedynie co czwarta osoba.
Czytaj więcej
Polska jest piątym producentem wyrobów czekoladowych w Unii Europejskiej i czwartym ich eksporterem na świecie. A święta to dla producentów czekoladowych słodyczy czas żniw.
Badanie, które objęło ponad 3200 uczestników, pochodzących z Europy Zachodniej, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Australii, wskazało, że konsumenci oczekują więcej roślinnych opcji w asortymencie słodyczy. Wiodącą motywacją jest zdrowie, smak oraz chęć urozmaicenia diety. Jedynie 12 proc. ankietowanych uzasadniło poszukiwanie opcji wegańskich alergią spożywczą. Wszystkie te motywacje wyprzedziły niepokój związany z kryzysem klimatyczny oraz troskę o dobrostan zwierząt.
Mniej niż połowa ankietowanych jest zadowolona z obecnej na rynku oferty roślinnej czekolady mlecznej, a 61 proc. oczekuje szerszej gamy produktów. Wiodącą grupą są tutaj fleksitarianie, którzy chcą mieć większy wybór alternatywnych produktów roślinnych.
Koncentrując się na rynku słodyczy, 67 proc. osób w wieku od 18 do 44 lat stwierdziło, że są zainteresowane szerszą ofertą, jeśli chodzi o mleczną czekoladę pochodzenia roślinnego. Ciastka z dodatkiem takiej czekolady chętnie skonsumowałoby 33 proc. ankietowanych, inne wypieki 36 proc., z kolei na lody polane wegańską czekoladą skusiłoby się 36 proc.