Reklama

„Jem ludzkie mięso i nie zwariowałem”. Kontrowersyjna kampania w Szwecji

Szwedzka kampania klimatyczna promuje zrównoważone praktyki żywieniowe poprzez szokujące hasło, sugerujące konsumpcję ludzkiego mięsa.

Publikacja: 26.11.2021 14:45

„Jem ludzkie mięso i nie zwariowałem”. Kontrowersyjna kampania w Szwecji

Foto: Bloomberg

Film przygotowany przez Szwedzką Federację Żywności przedstawia Erika Karlssona, naukowca i założyciela firmy Swede Meat, proponującego hodowlę w laboratorium ludzkiego mięsa, jako rozwiązania problemu nadpopulacji oraz ograniczonej podaży żywności.

„Jem ludzkie mięso od dłuższego czasu i nie zwariowałem” – deklaruje w spocie Karlsson, wyjaśniając, że ludzkie mięso może stanowić alternatywne białko dla zwierząt. Następnie przedstawia swój pomysł szwedzkiemu aktorowi Alexandrowi Skarsgårdowi, który potwierdza, że to „brzmi pysznie”. Produkt przedstawiony jako ludzkie mięso jest w spocie oferowany do degustacji grupie osób, które zdecydowanie nie są zainteresowane jego konsumpcją.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama