Reklama

„Jem ludzkie mięso i nie zwariowałem”. Kontrowersyjna kampania w Szwecji

Szwedzka kampania klimatyczna promuje zrównoważone praktyki żywieniowe poprzez szokujące hasło, sugerujące konsumpcję ludzkiego mięsa.

Publikacja: 26.11.2021 14:45

„Jem ludzkie mięso i nie zwariowałem”. Kontrowersyjna kampania w Szwecji

Foto: Bloomberg

Film przygotowany przez Szwedzką Federację Żywności przedstawia Erika Karlssona, naukowca i założyciela firmy Swede Meat, proponującego hodowlę w laboratorium ludzkiego mięsa, jako rozwiązania problemu nadpopulacji oraz ograniczonej podaży żywności.

„Jem ludzkie mięso od dłuższego czasu i nie zwariowałem” – deklaruje w spocie Karlsson, wyjaśniając, że ludzkie mięso może stanowić alternatywne białko dla zwierząt. Następnie przedstawia swój pomysł szwedzkiemu aktorowi Alexandrowi Skarsgårdowi, który potwierdza, że to „brzmi pysznie”. Produkt przedstawiony jako ludzkie mięso jest w spocie oferowany do degustacji grupie osób, które zdecydowanie nie są zainteresowane jego konsumpcją.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Dynie na Halloween to rosnący problem. Eksperci o skali marnowania żywności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama