Reklama

Greenpeace: Przemysł mięsny oszukuje konsumentów

Najnowszy raport Greenpeace obnaża chwyty marketingowe koncernów mięsnych, analizując reklamy mięsa w kilku krajach europejskich, w tym Polsce.

Publikacja: 01.12.2021 10:47

Greenpeace: Przemysł mięsny oszukuje konsumentów

Foto: Bloomberg

W raporcie przeanalizowano ponad 54 marki a także strategie i symbole, jakimi posłużono się w reklamach, aby utrzymać konsumentów w przekonaniu, że jedzenie mięsa jest właściwą decyzją.

Jak zwracają uwagę autorzy raportu, nauka od lat potwierdza katastrofalny wpływ przemysłu mięsnego i mleczarskiego na klimat oraz bioróżnorodność. Kolejne badania potwierdzają również negatywny wpływ spożywania produktów odzwierzęcych na zdrowie człowieka. Tymczasem przedstawiciele obu przemysłów dokładają wszelkich starań, aby na przekór nauce podtrzymać zainteresowanie konsumentów swoimi produktami. Jak czytamy w raporcie, tendencja ta wydaje się być szczególnie niebezpieczna:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Na talerzu
Marnowanie żywności w UE. Jak Polska wypada na tle innych państw Unii?
Na talerzu
Wątpliwości wokół spożywania białka z owadów. Badacze wskazują na zagrożenia
Na talerzu
Dynie na Halloween to rosnący problem. Eksperci o skali marnowania żywności
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama