Greenpeace: Przemysł mięsny oszukuje konsumentów

Najnowszy raport Greenpeace obnaża chwyty marketingowe koncernów mięsnych, analizując reklamy mięsa w kilku krajach europejskich, w tym Polsce.

Publikacja: 01.12.2021 10:47

Greenpeace: Przemysł mięsny oszukuje konsumentów

Foto: Bloomberg

W raporcie przeanalizowano ponad 54 marki a także strategie i symbole, jakimi posłużono się w reklamach, aby utrzymać konsumentów w przekonaniu, że jedzenie mięsa jest właściwą decyzją.

Jak zwracają uwagę autorzy raportu, nauka od lat potwierdza katastrofalny wpływ przemysłu mięsnego i mleczarskiego na klimat oraz bioróżnorodność. Kolejne badania potwierdzają również negatywny wpływ spożywania produktów odzwierzęcych na zdrowie człowieka. Tymczasem przedstawiciele obu przemysłów dokładają wszelkich starań, aby na przekór nauce podtrzymać zainteresowanie konsumentów swoimi produktami. Jak czytamy w raporcie, tendencja ta wydaje się być szczególnie niebezpieczna:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Na talerzu
Nowe dane na temat marnowania żywności na świecie. Kto wyrzuca najwięcej?