Reklama

Greenpeace: Przemysł mięsny oszukuje konsumentów

Najnowszy raport Greenpeace obnaża chwyty marketingowe koncernów mięsnych, analizując reklamy mięsa w kilku krajach europejskich, w tym Polsce.

Publikacja: 01.12.2021 10:47

Greenpeace: Przemysł mięsny oszukuje konsumentów

Foto: Bloomberg

W raporcie przeanalizowano ponad 54 marki a także strategie i symbole, jakimi posłużono się w reklamach, aby utrzymać konsumentów w przekonaniu, że jedzenie mięsa jest właściwą decyzją.

Jak zwracają uwagę autorzy raportu, nauka od lat potwierdza katastrofalny wpływ przemysłu mięsnego i mleczarskiego na klimat oraz bioróżnorodność. Kolejne badania potwierdzają również negatywny wpływ spożywania produktów odzwierzęcych na zdrowie człowieka. Tymczasem przedstawiciele obu przemysłów dokładają wszelkich starań, aby na przekór nauce podtrzymać zainteresowanie konsumentów swoimi produktami. Jak czytamy w raporcie, tendencja ta wydaje się być szczególnie niebezpieczna:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama