Reklama

Shea, argan i lukrecja. Tego nie powinniśmy używać, by nie szkodzić środowisku

W badaniu przeprowadzonym przez ekspertów zajmujących się handlem dziką fauną i florą wyróżniono rośliny, których wykorzystanie w produktach codziennego użytku, może być zgubne dla planety. Używając kosmetyków i spożywając żywność, w której się znajdują, możemy zaszkodzić środowisku – podkreślają eksperci.

Publikacja: 21.10.2022 13:34

Shea, argan i lukrecja. Tego nie powinniśmy używać, by nie szkodzić środowisku

Foto: AdobeStock

Jak pisze Instytut Rozwoju Myśli Ekologicznej, za produktami codziennego użytku takimi jak balsamy, szampony czy herbaty, stoją niezrównoważone zbiory dzikich roślin i zawiłe łańcuchy dostaw, które prowadzą do poważnych zagrożeń środowiskowych oraz społeczno-ekonomicznych. Kosmetyki czy żywość często zawierają bowiem pochodne dzikich roślin, które są pozyskiwane w sposób nieetyczny lub szkodzący środowisku.

W badaniu przeprowadzonym przez specjalistów ds. handlu dziką fauną i florą powiązanych z ONZ wyróżniono dwanaście roślin, których używania powinniśmy unikać, jeśli nie chcemy zaszkodzić ekosystemowi. Są to kadzidło, shea, orzechy brazylijskie, jałowiec, lukrecja, baobab, argan, candelilla, pygeum, jatamansi, guma arabska oraz gorzknik kanadyjski

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rośliny
Epoka tanich bananów dobiega końca. Zmiany klimatu zmienią zasady na rynku
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rośliny
Najpopularniejszy owoc świata zagrożony. Przegra ze zmianami klimatu?
Rośliny
Powstaje największa na świecie plantacja kakaowców. Będzie większa niż Manhattan
Rośliny
Nowe gatunki inwazyjne w Polsce. Te rośliny będą wkrótce zakazane
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rośliny
Rośliny tracą zdolność do pochłaniania dwutlenku węgla. Ostrzeżenie naukowców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama