Raport: eksperci PR mają swój udział w kryzysie klimatycznym

Według raportu opublikowanego w czasopiśmie Climatic Change, agencje public relations mają swój udział w postępującym ocieplaniu się planety.

Publikacja: 06.12.2021 10:08

Raport: eksperci PR mają swój udział w kryzysie klimatycznym

Foto: Adobe Stock

Naukowcy z Uniwersytetu Browna przeanalizowali ponad 600 firm z branży public relations, aby ocenić, w jaki sposób ukształtowały publiczny dyskurs na temat zmian klimatycznych. Niektóre z analizowanych firm, współpracowały z gigantami paliwowymi, podejmując jednocześnie współpracę z grupami ekologicznymi.

Analiza dotyczy kampanii zorganizowanych dla firm związanych z m.in. przemysłem paliw kopalnych na przestrzeni ostatnich 30 lat. Jak twierdzą autorzy badania, setki milionów dolarów wydane na kampanię w ogromnym stopniu przyczyniły się do narracji dotyczącej globalnego ocieplenia.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Rachunek sumienia
Kulisy najdroższego wesela na świecie. Naukowcy policzyli jego ślad węglowy
Rachunek sumienia
Toksyny w przedmiotach codziennego użytku. W taki sposób zatruwamy morza
Rachunek sumienia
Naukowcy alarmują: ludzkość poniosła porażkę
Rachunek sumienia
Bogaci nie chcą się zrzucać na klimat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Rachunek sumienia
Szkody klimatyczne sięgają 16 mln dolarów na godzinę