Koncerny paliwowe reklamują się u influencerów. Chcą pokazać, że nie są takie złe

Wykorzystując potęgę mediów społecznościowych, koncerny naftowe znalazły nowy sposób na reklamę. Coraz częściej decydują się one na współpracę z influencerami, by przyciągnąć uwagę młodych ludzi. Starają się w ten sposób zmienić to, jak ich działania są postrzegane w obliczu kryzysu klimatycznego.

Publikacja: 05.09.2023 17:35

Koncerny paliwowe reklamują się u influencerów. Chcą pokazać, że nie są takie złe

Foto: AdobeStock

adm

Młode gwiazdy internetu – nierzadko obserwowane przez miliony użytkowników mediów społecznościowych – znane przede wszystkim z zamieszczania w sieci postów dotyczących tematyki dość lekkiej, coraz częściej nieoczekiwanie reklamują koncerny naftowe. Francuska agencja informacyjna AFP znalazła tego rodzaju przypadki w Indiach, Meksyku, Republice Południowej Afryki czy Stanach Zjednoczonych. Znani w internecie młodzi ludzie coraz częściej promują na platformach społecznościowych Instagram, TikTok czy Twitch, gigantów w branży – między BP, Chevron, ExxonMobil, Shell czy TotalEnergys.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Klimat i ludzie
Dania wprowadzi podatek od emisji CO2 w rolnictwie. To pierwszy taki kraj na świecie
Klimat i ludzie
Talibowie na szczycie klimatycznym w Baku. Chcą rozmawiać o zmianach klimatu
Klimat i ludzie
Zjednoczone Emiraty Arabskie ogłaszają nowy plan klimatyczny. „To greenwashing”
Klimat i ludzie
Nowe odkrycie dotyczące roślin. Przełom w badaniach nad zmianami klimatu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Klimat i ludzie
Tegoroczna powódź może być groźna dla Bałtyku. Wyniki badań polskich naukowców