Koncerny paliwowe reklamują się u influencerów. Chcą pokazać, że nie są takie złe

Wykorzystując potęgę mediów społecznościowych, koncerny naftowe znalazły nowy sposób na reklamę. Coraz częściej decydują się one na współpracę z influencerami, by przyciągnąć uwagę młodych ludzi. Starają się w ten sposób zmienić to, jak ich działania są postrzegane w obliczu kryzysu klimatycznego.

Publikacja: 05.09.2023 17:35

Koncerny paliwowe reklamują się u influencerów. Chcą pokazać, że nie są takie złe

Foto: AdobeStock

adm

Młode gwiazdy internetu – nierzadko obserwowane przez miliony użytkowników mediów społecznościowych – znane przede wszystkim z zamieszczania w sieci postów dotyczących tematyki dość lekkiej, coraz częściej nieoczekiwanie reklamują koncerny naftowe. Francuska agencja informacyjna AFP znalazła tego rodzaju przypadki w Indiach, Meksyku, Republice Południowej Afryki czy Stanach Zjednoczonych. Znani w internecie młodzi ludzie coraz częściej promują na platformach społecznościowych Instagram, TikTok czy Twitch, gigantów w branży – między BP, Chevron, ExxonMobil, Shell czy TotalEnergys.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Klimat i ludzie
Nowy cel klimatyczny UE na 2040 rok budzi emocje. Spór o kredyty węglowe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Klimat i ludzie
Antyklimatyczna polityka Trumpa. Koniec raportów na temat zmian klimatu?
Klimat i ludzie
Co trzeci obywatel chce uciec z tego kraju. Zalew wniosków o „wizy klimatyczne”
Klimat i ludzie
Shein i obietnice bez pokrycia. Rośnie presja na giganta „szybkiej mody”
Klimat i ludzie
Najbogatsza organizacja klimatyczna na świecie. Wydaje miliony, mało kto ją zna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama