Reklamy zwiększają ślad węglowy Brytyjczyków o 28 proc.

Raport Purpose Disruptors dowodzi, że branża reklamowa w Wielkiej Brytanii przyczynia się do zwiększania śladu węglowego każdej osoby o 28 proc.

Publikacja: 09.12.2021 13:13

Reklamy zwiększają ślad węglowy Brytyjczyków o 28 proc.

Foto: Bloomberg

Według autorów analizy, globalny przemysł reklamowy o wartości 600 mld dolarów musi odegrać kluczową rolę w przejściu na gospodarkę niskoemisyjną. Jak wynika z badania, branża może zwiększać roczny ślad węglowy każdej osoby nawet o 28 proc.

W badaniu założono, że im skuteczniejsza będzie kampania reklamowa, tym więcej produktów zostanie sprzedanych, a co za tym idzie, więcej emisji będzie wytwarzanych przez te produkty. Raport, zatytułowany Advertised Emissions, zdefiniował emisje gazów cieplarnianych pochodzących z reklamy jako „wynik wzrostu sprzedaży generowanej przez reklamy”. Postanowiono więc dokładnie obliczyć, jak duży ślad węglowy udanej reklamy wpływa na środowisko.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Emisje
Raport: Połowa globalnych emisji CO2 to zasługa 36 firm. Na liście potentaci
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Emisje
Emisja gazów cieplarnianych w Europie: Niemcy liderem. Jak wypadła Polska?
Emisje
Branża turystyczna coraz bardziej szkodzi środowisku. 3 mocarstwa na czele listy
Emisje
Nowy raport ONZ na temat redukcji emisji. Kto ma najwięcej do zrobienia?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Emisje
UE zmniejsza emisje gazów cieplarnianych. „Największy spadek od dekad”
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont