Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 15:36 Publikacja: 09.12.2021 13:13
Foto: Bloomberg
Według autorów analizy, globalny przemysł reklamowy o wartości 600 mld dolarów musi odegrać kluczową rolę w przejściu na gospodarkę niskoemisyjną. Jak wynika z badania, branża może zwiększać roczny ślad węglowy każdej osoby nawet o 28 proc.
W badaniu założono, że im skuteczniejsza będzie kampania reklamowa, tym więcej produktów zostanie sprzedanych, a co za tym idzie, więcej emisji będzie wytwarzanych przez te produkty. Raport, zatytułowany Advertised Emissions, zdefiniował emisje gazów cieplarnianych pochodzących z reklamy jako „wynik wzrostu sprzedaży generowanej przez reklamy”. Postanowiono więc dokładnie obliczyć, jak duży ślad węglowy udanej reklamy wpływa na środowisko.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Stany Zjednoczone oficjalne opowiedziały się przeciwko tzw. Net-Zero Framework – pakietowi regulacji, który ma n...
Administracja Donalda Trumpa zaproponowała diametralną zmianę polityki klimatycznej USA. Chodzi o anulowanie wyd...
36 największych gigantów paliwowych na świecie – w tym Saudi Aramco, Coal India, ExxonMobil, Shell oraz liczne p...
Nowe dane opublikowane przez Główny Urząd Statystyczny potwierdzają, że za zdecydowaną większość emisji gazów ci...
Emisje z turystyki powinny spadać, tymczasem – cały czas rosną. Autorzy badania opublikowanego w czasopiśmie „Na...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas