Reklama

Polacy chcą zielonych miast bardziej niż reszta Europy

Z najnowszych badań wynika także, że istnieje zależność między zachorowaniem na Covid-19 a wizją transportu przyszłości.

Publikacja: 04.05.2021 16:56

Polacy chcą zielonych miast bardziej niż reszta Europy

Foto: Fot: Kamil Szumotalski/ Unsplash

Mieszkańcy największych polskich miast domagają się więcej zieleni i lepszego podziału przestrzeni publicznej: mniej miejsca dla samochodów, a więcej dla pieszych oraz transportu publicznego – jak wynika z sondażu online przeprowadzonego przez YouGov. Badanie zostało zlecone przez Kampanię Czyste Miasta i ma na celu zweryfikować społeczne postrzeganie mobilności w miastach po pandemii.

Jak się okazuje, aż 93% mieszkańców Krakowa i 92% mieszkańców stolicy chciałoby w swoich miastach zobaczyć więcej zieleni. Tym samym zajęliśmy pierwsze miejsce wśród objętych tym badaniem miast europejskich, dla których średnia wyniosła 82%. W obu miastach potrzeba też więcej przestrzeni dla ruchu pieszego (zadeklarowało tak 71% ankietowanych w Krakowie i 64% w Warszawie) oraz transportu publicznego (Warszawa- 66%, Kraków – 62%). Ponad połowa osób biorących udział w badaniu opowiedziała się również za wprowadzeniem rozwiązań, które pozwolą na zatrzymanie wjazdów pojazdów wysokoemisyjnych do miast czy zamknięciem ulic przed szkołami i przedszkolami przed pojazdami zanieczyszczającymi powietrze.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Planeta
Fale upałów coraz bardziej niebezpieczne. Nie umiemy żyć w „gorącym” świecie
Planeta
Arktyka topnieje wolniej niż zakładano. Eksperci: nie ma powodów do optymizmu
Planeta
Rekordowe „tropikalne noce” w Europie. Eksperci: Nie jesteśmy przygotowani
Planeta
W Polsce deszcz, w Europie upał. Za nami trzeci najcieplejszy lipiec w historii
Planeta
Pory roku zanikają. Naukowcy proponują nowy podział. „Sezon śmieci” zamiast zimy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama