Reklama

Nowe dane na temat marnowania żywności na świecie. Kto wyrzuca najwięcej?

Nowy raport Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) wykazał ogromną skalę marnowania żywności na świecie. Z raportu organizacji wynika, że co roku na śmietnik trafia ponad miliard ton żywności.

Publikacja: 11.04.2024 04:46

Jak wynika z analizy, w 2022 roku ponad miliard ton żywności trafił do śmieci, a za ponad połowę (60

Jak wynika z analizy, w 2022 roku ponad miliard ton żywności trafił do śmieci, a za ponad połowę (60 proc.) zmarnowanego jedzenia odpowiadały gospodarstwa domowe.

Foto: Markus Spiske Unsplash

Co trzecia osoba na świecie boryka się z problemem braku bezpieczeństwa żywnościowego, tymczasem ok. 19 procent wyprodukowanej żywności trafia do śmieci. Nowy raport Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP), stworzony we współpracy z brytyjską organizacją charytatywną WRAP, ujawnia przerażającą skalę marnowania jedzenia w czasach, gdy niemal 800 mln ludzi cierpi z powodu głodu.

Dyrektor wykonawcza UNEP, Inger Andersen, nazwała to zjawisko „globalną tragedią”. „Miliony ludzi będą dzisiaj głodować, podczas gdy na całym świecie żywność jest marnowana” – zauważyła. 

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama