Lidl planuje ograniczyć sprzedaż mięsa

Lidl, niemiecka sieć sklepów dyskontowych, ogłosił, że stopniowo zmniejszać będzie sprzedaż mięsa na rzecz roślinnych produktów. Decyzja związana jest działaniami marki dążącymi do zrównoważonego rozwoju.

Publikacja: 16.02.2023 12:39

Lidl planuje ograniczyć sprzedaż mięsa

Foto: Adobe Stock

"Produkty pochodzenia zwierzęcego są bardzo zasobochłonne. Dlatego do 2025 roku Lidl będzie stale zwiększał udział roślinnych źródeł białka w swoim asortymencie, włączając w to więcej produktów wegańskich. Już w 2023 roku dyskont jako pierwszy detaliczny sprzedawca żywności, określi udział źródeł białka zwierzęcego i roślinnego w swoim asortymencie" - czytamy na stronie niemieckiego sklepu Lidl.

Już wcześniej kierownictwo Lidla zwracało uwagę na potrzebę ograniczenia przez społeczeństwo mięsa. Podczas International Green Week, który odbył się w styczniu w Berlinie, kierownik ds. zakupów w niemieckim oddziale sieci Christoph Graf, podkreślał, że niezwykle istotne jest wprowadzenie globalnych zmian w żywieniu. - Potrzebujemy zmiany diety na całym świecie na bardziej świadomą. Nie mamy drugiej planty - powiedział w rozmowie z magazynem „Lebensmittelzeitung”. Jednocześnie podkreślił także, że sieć „nie próbuje dyktować klientom, jak mają żyć” oraz dodał, że z decyzji najbardziej zadowoleni będą prawdopodobnie młodsi konsumenci. - Wierzę, że młodsze pokolenie będzie szczęśliwe, że zajmujemy się tym tematem - podkreślił.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Raport: giganci przemysłu mięsnego i mleczarskiego wciąż oszukują konsumentów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę