Jak poinformowała IKEA, najpopularniejsza na świecie sieć sklepów meblarskich, jej roczna emisja dwutlenku węgla spadła o 5 proc. Emisje giganta, które obejmują między innymi sektory takie jak produkcja surowców, transport, działalność placówek, czy utylizacja produktów, szacuje się na 25,8 mln ton ekwiwalentu CO2 w ciągu roku. Różnica pomiędzy 2022, a 2021 wyniosła aż 1,4 mln ton.
IKEA swój sukces zawdzięcza między innymi wykorzystywaniu energii odnawialnej oraz stosowaniu energooszczędnego sprzętu. Jak pisze Reuters, duże znaczenie miało to, że marka opracowała energooszczędne żarówki LED „Solhetta”.
Czytaj więcej
Najnowsza analiza NewClimate Institute i Carbon Market Watch wskazuje na wątłość obietnic klimatycznych składanych przez międzynarodowe firmy.
Jon Abrahamsson Ring, dyrektor generalny grupy Inter IKEA, podkreślił, że do zmniejszenia emisji przyczynia się także to, że sieć pomaga dostawcom w wykorzystywaniu energii odnawialnej w krajach takich jak Chiny. Robi to poprzez udzielanie im zniżek czy kredytów oraz zawierając umowy ramowe w celu zwiększenia ich dostępu do czystej energii.
Celem IKEI jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2030 roku. Aby tego dokonać, sieć sklepów musi znacznie zmniejszać swój ślad węglowy.