Aktualizacja: 22.05.2025 14:42 Publikacja: 08.02.2022 11:20
Foto: AdobeStock
Jak wynika z badania, deklaracje dotyczące osiągnięcia „zera netto” lub „neutralności pod względem emisji CO2” międzynarodowych przedsiębiorstw, w rzeczywistości prowadzą do ograniczenia emisji jedynie o ok. 40 proc. Wśród firm, które mają problem z osiągnięciem własnych celów klimatycznych, znalazły się m.in. Nestlé, Amazon, Google oraz IKEA.
Badanie obejmujące 25 firm miało na celu ocenę przejrzystości ich zobowiązań klimatycznych oraz ich uczciwości w ich realizacji. Według analizy za firmy o niewielkim stopniu uczciwości w tym zakresie uznano Amazon, Google oraz Volkswagena. Za firmy o bardzo niskim stopniu uczciwości w dążeniu do celu osiągnięcia neutralności węglowej uznano Unilever, Nestle oraz grupę BMW. Żadna z ocenianych firmy nie została sklasyfikowana jako „bardzo uczciwa”, natomiast najlepszy wynik osiągnął Maesrk oceniony jako „rozsądnie uczciwy”, a za nim uplasowały się Apple, Sony oraz Vodafone z „umiarkowaną uczciwością”.
Ślub i wesele Ananta Ambaniego, syna jednego z najbogatszych ludzi na świecie i Radhiki Merchant, mają szanse pr...
Naukowcy z Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii ustalili, że tworzywa sztuczne, z których wykonane są pr...
Najnowsza ocena klimatycznych „parametrów życiowych” Ziemi wykazała, że stan aż 20 z 35 badanych aspektów drasty...
Najbogatsze gospodarki niechętnie finansują walkę ze zmianami klimatu. W tym roku zasiliły Zielony Fundusz Klima...
Nowe badanie oszacowało skalę szkód wynikających z pogłębiającego się kryzysu klimatycznego w latach 2000-2019....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas