Jak wynika z badania, deklaracje dotyczące osiągnięcia „zera netto” lub „neutralności pod względem emisji CO2” międzynarodowych przedsiębiorstw, w rzeczywistości prowadzą do ograniczenia emisji jedynie o ok. 40 proc. Wśród firm, które mają problem z osiągnięciem własnych celów klimatycznych, znalazły się m.in. Nestlé, Amazon, Google oraz IKEA.
Badanie obejmujące 25 firm miało na celu ocenę przejrzystości ich zobowiązań klimatycznych oraz ich uczciwości w ich realizacji. Według analizy za firmy o niewielkim stopniu uczciwości w tym zakresie uznano Amazon, Google oraz Volkswagena. Za firmy o bardzo niskim stopniu uczciwości w dążeniu do celu osiągnięcia neutralności węglowej uznano Unilever, Nestle oraz grupę BMW. Żadna z ocenianych firmy nie została sklasyfikowana jako „bardzo uczciwa”, natomiast najlepszy wynik osiągnął Maesrk oceniony jako „rozsądnie uczciwy”, a za nim uplasowały się Apple, Sony oraz Vodafone z „umiarkowaną uczciwością”.