Jak wynika z analizy InfluenceMap, największe firmy z branży paliw kopalnych wciąż nie podchodzą poważnie do ostrzeżeń naukowców, nawołujących do odejścia od ropy, gazu i węgla.
Brytyjski think-tank ocenił, że żadna z firm nie dostosowała swoich działań do celów klimatycznych Porozumienia Paryskiego. Nie lobbowały również za wzmocnieniem przepisów dotyczących redukcji emisji metanu od 2021 roku, choć jest to kwestia kluczowa w kontekście działań klimatycznych branży.
Czytaj więcej
Klienci są coraz bardziej świadomi zmian klimatu. Domagają się produktów, które powstają w sposób zrównoważony i nie niszczą środowiska naturalnego. Biznes wykorzystuje to bezlitośnie, oszukując konsumentów na potęgę.
Mimo, że chętnie finansują publikacje, w których podkreślają swoje wysiłki na rzecz walki z kryzysem klimatycznym, na rozwój działań niskoemisyjnych przeznaczają jedynie ok. 10 proc. swojego budżetu na inwestycje (CAPEX).
Raport wykazał, że 60 proc. z 3421 przebadanych komunikatów firm BP, Shell, Chevron, ExxonMobil i TotalEnergies zawierało deklarację dotyczącą działań przyjaznych dla klimatu. Najchętniej deklarowano poparcie lub zaangażowanie w wysiłki na rzecz zmiany miksu energetycznego.