Giganci naftowi chętniej inwestują w reklamę niż działalność niskoemisyjną

Zgodnie z analizą think-tanku InfluenceMap, główni gracze na rynku paliw kopalnych hojną ręką wydają dziesiątki milionów dolarów na promocję swoich działań na rzecz ochrony środowiska, jednak na same działania przeznaczają niewielki procent budżetu.

Publikacja: 13.09.2022 12:46

Giganci naftowi chętniej inwestują w reklamę niż działalność niskoemisyjną

Foto: Bloomberg

Jak wynika z analizy InfluenceMap, największe firmy z branży paliw kopalnych wciąż nie podchodzą poważnie do ostrzeżeń naukowców, nawołujących do odejścia od ropy, gazu i węgla.

Brytyjski think-tank ocenił, że żadna z firm nie dostosowała swoich działań do celów klimatycznych Porozumienia Paryskiego. Nie lobbowały również za wzmocnieniem przepisów dotyczących redukcji emisji metanu od 2021 roku, choć jest to kwestia kluczowa w kontekście działań klimatycznych branży.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Rachunek sumienia
Kulisy najdroższego wesela na świecie. Naukowcy policzyli jego ślad węglowy
Rachunek sumienia
Toksyny w przedmiotach codziennego użytku. W taki sposób zatruwamy morza
Rachunek sumienia
Naukowcy alarmują: ludzkość poniosła porażkę
Rachunek sumienia
Bogaci nie chcą się zrzucać na klimat
Rachunek sumienia
Szkody klimatyczne sięgają 16 mln dolarów na godzinę