Aplikacja emitująca najwięcej CO2. Facebook,YouTube, TikTok, Instagram, Twitter?

Według brytyjskiej porównywarki Compare the Market, większość użytkowników mediów społecznościowych nie zdaje sobie sprawy z ich śladu węglowego.

Publikacja: 21.02.2022 17:02

Aplikacja emitująca najwięcej CO2. Facebook,YouTube, TikTok, Instagram, Twitter?

Foto: Adobe Stock

Popularność mediów społecznościowych wzrosła dynamicznie w ciągu ostatnich lat, a wraz z nią również wpływ aplikacji na środowisko. Mimo, że ich użytkownicy zdają sobie sprawę z tego, że generują pewien ślad węglowy, choćby z uwagi na konieczność podłączenia do prądu urządzeń, na których są zainstalowane, niewiele osób zastanawia się nad jego skalą.

Przeglądarka Compare the Market udostępniła kalkulator, dzięki któremu użytkownicy mediów społecznościowych mogą oszacować, jaki wpływ na środowisko wywiera korzystanie z poszczególnych platform. Witryna informuje, jakie emisje generuje każda z aplikacji w trakcie minuty korzystania z jej. Użytkownicy mogą więc sprawdzić, jaki ślad węglowy wiąże się z czasem, jaki spędzają, korzystając z danej aplikacji.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Emisje
Raport: Połowa globalnych emisji CO2 to zasługa 36 firm. Na liście potentaci
Emisje
Emisja gazów cieplarnianych w Europie: Niemcy liderem. Jak wypadła Polska?
Emisje
Branża turystyczna coraz bardziej szkodzi środowisku. 3 mocarstwa na czele listy
Emisje
Nowy raport ONZ na temat redukcji emisji. Kto ma najwięcej do zrobienia?
Emisje
UE zmniejsza emisje gazów cieplarnianych. „Największy spadek od dekad”