Aplikacja emitująca najwięcej CO2. Facebook,YouTube, TikTok, Instagram, Twitter?

Według brytyjskiej porównywarki Compare the Market, większość użytkowników mediów społecznościowych nie zdaje sobie sprawy z ich śladu węglowego.

Publikacja: 21.02.2022 17:02

Aplikacja emitująca najwięcej CO2. Facebook,YouTube, TikTok, Instagram, Twitter?

Foto: Adobe Stock

Popularność mediów społecznościowych wzrosła dynamicznie w ciągu ostatnich lat, a wraz z nią również wpływ aplikacji na środowisko. Mimo, że ich użytkownicy zdają sobie sprawę z tego, że generują pewien ślad węglowy, choćby z uwagi na konieczność podłączenia do prądu urządzeń, na których są zainstalowane, niewiele osób zastanawia się nad jego skalą.

Przeglądarka Compare the Market udostępniła kalkulator, dzięki któremu użytkownicy mediów społecznościowych mogą oszacować, jaki wpływ na środowisko wywiera korzystanie z poszczególnych platform. Witryna informuje, jakie emisje generuje każda z aplikacji w trakcie minuty korzystania z jej. Użytkownicy mogą więc sprawdzić, jaki ślad węglowy wiąże się z czasem, jaki spędzają, korzystając z danej aplikacji.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Emisje
Nowy raport ONZ na temat redukcji emisji. Kto ma najwięcej do zrobienia?
Emisje
UE zmniejsza emisje gazów cieplarnianych. „Największy spadek od dekad”
Emisje
„Zagrożenie dla ludzi i Ziemi”. Raport o wpływie miliarderów na środowisko
Emisje
Rosja i Bliski Wschód: Eksperci o zagrożeniach dla redukcji emisji na świecie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Emisje
Wolniej latające samoloty sposobem na walkę ze zmianami klimatu? Nowy raport