Reklama

Aplikacja emitująca najwięcej CO2. Facebook,YouTube, TikTok, Instagram, Twitter?

Według brytyjskiej porównywarki Compare the Market, większość użytkowników mediów społecznościowych nie zdaje sobie sprawy z ich śladu węglowego.

Publikacja: 21.02.2022 17:02

Aplikacja emitująca najwięcej CO2. Facebook,YouTube, TikTok, Instagram, Twitter?

Foto: Adobe Stock

Popularność mediów społecznościowych wzrosła dynamicznie w ciągu ostatnich lat, a wraz z nią również wpływ aplikacji na środowisko. Mimo, że ich użytkownicy zdają sobie sprawę z tego, że generują pewien ślad węglowy, choćby z uwagi na konieczność podłączenia do prądu urządzeń, na których są zainstalowane, niewiele osób zastanawia się nad jego skalą.

Przeglądarka Compare the Market udostępniła kalkulator, dzięki któremu użytkownicy mediów społecznościowych mogą oszacować, jaki wpływ na środowisko wywiera korzystanie z poszczególnych platform. Witryna informuje, jakie emisje generuje każda z aplikacji w trakcie minuty korzystania z jej. Użytkownicy mogą więc sprawdzić, jaki ślad węglowy wiąże się z czasem, jaki spędzają, korzystając z danej aplikacji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Emisje
Eksperci: Porozumienie paryskie przynosi efekty. Czy to zatrzyma zmiany klimatu?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Emisje
Globalne zużycie węgla osiągnęło w 2024 roku rekordowy poziom. „Ponury obraz”
Emisje
Zła wiadomość dla astmatyków: Inhalatory szkodzą środowisku. Nowe badanie
Emisje
Rekordowy wzrost CO2 w atmosferze. Trzy wskaźniki, które niepokoją ekspertów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Emisje
Polityka klimatyczna legła w gruzach. Świat 10 lat po Porozumieniach paryskich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama