Walka ze zmianą klimatu jest jednym z głównych tematów zaangażowania w zrównoważony rozwój w Lidl Polska. W sierpniu 2020 roku Grupa Schwarz (jej częścią jest Lidl) dołączyła do inicjatywy Science Based Targets oraz określiła cele klimatyczne dla wszystkich spółek tworzących grupę. Teraz cele Grupy zostały oficjalnie zatwierdzone przez tę prestiżową inicjatywę.
SBTI to międzynarodowe porozumienie powstałe w 2015 r. którego celem jest pomaganie przedsiębiorstwom w wyznaczaniu celów redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz przekształcanie działalności biznesowej w zgodzie z zasadami niskoemisyjnej gospodarki przyszłości.
Czytaj więcej
Do końca roku ze sklepów sieci znikną opakowania marek własnych z czarnego plastiku. Inne działania marka zaczęła wdrażać już w 2018 roku. Co jeszcze zakłada strategia REset Plastic?
Chodzi o ograniczenie do 2050 roku obecnych emisji o 90-95 proc. w zależności od sektora i wymuszeniu, by pozostałe 5-10 proc., które trafia do atmosfery było z niej usuwane. Jak sama nazwa wskazuje, inicjatywa opiera się na nauce i jest zgodna z tym, co wynika z najnowszych badań naukowych jeśli chodzi o konieczność ograniczenia szkodliwej działalności człowieka wypływającej destrukcyjnie na planetę.
Grupa Schwarz, której Lidl Polska jest częścią, postawiła sobie za cel zmniejszenie emisji operacyjnych o 55 proc. do 2030 roku (w porównaniu z 2019 rokiem). W ten sposób cała Grupa Schwarz działa zgodnie z celem paryskiego porozumienia klimatycznego, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C. Lidl jako jeden z największych detalistów spożywczych wspiera ten cel. W związku z tym Lidl opracował własne cele klimatyczne w różnych krajach, które opierają się na metodologii Science Based Targets i przyczyniają się do osiągnięcia celu ogólnogrupowego. Strategia klimatyczna sieci spożywczej polega na unikaniu, ograniczaniu i kompensowaniu emisji w sklepach Lidl i w łańcuchach dostaw, aby wnieść pozytywny wkład w ochronę klimatu.