Aktualizacja: 19.04.2025 13:15 Publikacja: 17.11.2021 16:31
Foto: Shutterstock
Analiza wskazała, że proekologiczne startupy radzą sobie z pokonywaniem problemów na rynku lepiej, niż tradycyjny firmy, przejmujące niektóre z „zielonych” założeń. Jak twierdzą autorzy badania, ma to związek z rosnącym w społeczeństwie sceptycyzmem dotyczącym motywów zmian korporacji, często w takich sytuacjach oskarżanych o greenwashing.
„Nasze badania wykazały, że przedsiębiorcy działający na rzecz ochrony środowiska, jak ich nazywamy, radzą sobie lepiej na rynkach o dużym wpływie zarówno logiki prorynkowej, jak i proekologicznej. To wyrównuje szanse i pozwala im skutecznie konkurować z istniejącymi firmami” – powiedział Jeff York, główny współautor badania i profesor strategii i przedsiębiorczości.
Nowa edycja programu Czyste Powietrze ma zwiększyć jego efektywność i transparentność. „Zapewniamy, że stanie si...
Nowa analiza Instytutu Ekonomiki Energetycznej i Analizy Finansowej (IEEFA) ostrzega przed nadmiernym poleganiem...
Choć z każdym rokiem w Europie liczba zainstalowanych pomp ciepła powinna rosnąć, ostatnie miesiące przyniosły d...
Transformacja energetyczna, Gospodarka o Obiegu Zamkniętym oraz dekarbonizacja przemysłu – to główne zagadnienia...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Dekarbonizacja przemysłu chemicznego już się zaczęła. By osiągnąć na tym polu efekty, potrzeba jak najwięcej inn...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas