Materiał Partnera: Nestlé Polska
Podczas niedawnego szczytu klimatycznego ONZ – COP27 – liderzy światowego biznesu wystosowali list otwarty do globalnych przywódców. Prezesi największych firm wzywają w nim do współodpowiedzialności sektora prywatnego i publicznego za ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza. Deklarują przy tym ścisłą współpracę z rządami, aby przyspieszyć osiągnięcie zerowej emisji. Wśród 100 sygnatariuszy jest prezes Nestlé. Jakie są konkretne cele klimatyczne firmy?
W liście zawarto cel, który Nestlé zadeklarowało już kilka lat temu, czyli zmniejszenie o połowę emisji netto do 2030 roku i osiągnięcie zerowej do 2050 roku. Od lat wspieramy głosy podkreślające, że największym wyzwaniem dla ludzi, środowiska, planety jest przeciwdziałanie ociepleniu klimatu i ograniczenie wzrostu temperatury do 1,5 stopnia Celsjusza. Nasze działania zmierzające do osiągnięcia zeroemisyjności opisuje tzw. mapa drogowa, która obejmuje inicjatywy w krótszej i dłuższej perspektywie. Pierwsze z nich planujemy zrealizować do 2025 roku – to między innymi ograniczenie naszych emisji o 20 proc. (w stosunku do emisji z 2018 roku). W tym czasie chcemy pozyskiwać 20 proc. kluczowych składników dzięki regeneracyjnym praktykom rolniczym, a kakao i kawa, które wykorzystujemy w naszych produktach, mają pochodzić w 100 proc. ze zrównoważonych, certyfikowanych źródeł. Nasz cel to ograniczenie zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią. Dążymy również do tego, aby wszystkie opakowania naszych produktów nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. W kolejnym kroku – do 2030 roku – planujemy posadzić 200 mln drzew i pozyskiwać 50 proc. kluczowych składników naszych produktów przy użyciu regeneracyjnych praktyk rolniczych.
A lokalnie? Jakie działania realizujecie w Polsce?
Prowadzimy wiele równoległych, zaawansowanych projektów ze wszystkich obszarów funkcjonowania firmy – od pozyskiwania surowców, poprzez procesy produkcji, po innowacje w zakresie opakowań. Są to bardzo różnorodne przedsięwzięcia, takie jak popularyzacja rolnictwa regeneracyjnego, oszczędność strategicznych zasobów, w tym wody, wiele inicjatyw w zakresie opakowań i promowania recyklingu, po przechodzenie na zieloną energię.