Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 01:22 Publikacja: 20.05.2021 14:32
Foto: Jacek Dylag/ Unsplash
W badaniu opublikowanym w 2018 roku w czasopiśmie naukowym Science of The Total Environment, przeprowadzono ślepy test smaku na dwóch grupach konsumentów, bardzo zdecydowanych w swoich preferencjach dotyczących wyboru wody. Jedna z grup preferowała wodę z kranu, druga – butelkowaną. Jak się okazało, żadna z grup nie była w stanie właściwie zidentyfikować pochodzenia próbek wody. Co więcej – przebadane próbki zarówno kranówki, jak i wody z butelki nie różniły się od siebie w kwestii cech mogących wpłynąć na zdrowie konsumentów. Również w badaniu przeprowadzonym w 2010 roku udowodniono, że po biernym odchlorowaniu wody z kranu, nie różni się ona zasadniczo pod żadnym względem od wody butelkowanej. Jednocześnie wykazano, że konsumenci z reguły preferują wody o średniej mineralizacji, czyli z całkowitą zawartością rozpuszczonych substancji stałych 300/350 mg/l, gdyż są one postrzegane jako pozbawione smaku oraz chłodniejsze.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Iran mierzy się z najpoważniejszym kryzysem wodnym od dekad. Zdaniem ekspertów, w Teheranie w ciągu kilku tygodn...
Do 2100 roku aż 40 procent z 30 największych rzek świata doświadczy poważnego spadku odpływu wód – wynika z bada...
Kabul, stolica Afganistanu, stoi w obliczu zagrożenia. Jak wynika z raportu organizacji pozarządowej Mercy Corps...
Międzynarodowy zespół naukowców, który przeprowadził badania, wykorzystując obserwacje z satelitów NASA, stwierd...
Działalność człowieka i zmiany klimatu sprawiają, że globalny cykl hydrologiczny staje się coraz bardziej zaburz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas