Reklama

Puszczała małpom kreskówki. Eksperyment kosztował miliony

Walcząca o prawa zwierząt PETA obserwuje działania dr Elisabeth Murrey od końca lat 80. Od tego czasu jej „projekty badawcze” kosztowały amerykańskich podatników prawie 50 mln dolarów.

Publikacja: 26.03.2021 14:17

Puszczała małpom kreskówki. Eksperyment kosztował miliony

Foto: Fot: PETA

Jak za 17 milionów dolarów zafundować piekło zwierzętom? Za ekspertkę w tej dziedzinie należy uznać dr Elisabeth Murrey, która w amerykańskim Narodowym Instytucie Zdrowia postanowiła rozwiązać abstrakcyjny problem za ogromne pieniądze i jednocześnie zafundować horror jednemu z najbardziej inteligentnych gatunków zwierząt.

Dr Murrey przeprowadziła niedawno eksperyment na makakach królewskich, w którym postanowiła sprawdzić, czy makaki, podobnie jak ludzie, reagują emocjonalnie na animacje. Temat badania mógłby się wydać zabawny, ale sposób jego przeprowadzenia na zamkniętych w laboratorium zwierzętach zdecydowanie bliższy jest horrorowi niż komedii. Makaki były pozbawione dostępu do wody, przypięte do specjalnie zaprojektowanego, unieruchamiającego krzesła i zmuszone do oglądania kreskówek, podczas gdy naukowcy obserwowali ich reakcje. Zwierzęta „nagradzano” kilkoma kroplami napoju, gdy zgodnie z oczekiwaniami spoglądały na określone punkty na ekranie.

Czytaj też: Przez testy kosmetyków na zwierzętach cierpi całe środowisko

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Planeta
Fale upałów coraz bardziej niebezpieczne. Nie umiemy żyć w „gorącym” świecie
Planeta
Arktyka topnieje wolniej niż zakładano. Eksperci: nie ma powodów do optymizmu
Planeta
Rekordowe „tropikalne noce” w Europie. Eksperci: Nie jesteśmy przygotowani
Planeta
W Polsce deszcz, w Europie upał. Za nami trzeci najcieplejszy lipiec w historii
Planeta
Pory roku zanikają. Naukowcy proponują nowy podział. „Sezon śmieci” zamiast zimy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama