Reklama

Sponsorzy igrzysk na bakier z ekologią. Najgorzej wypadł producent aut na wodór

Organizatorzy igrzysk olimpijskich, które miały przejść do historii jako najbardziej przyjazne dla klimatu, zostali ponownie skrytykowani – tym razem za niefortunny dobór sponsorów, których działalność ma szkodliwy wpływ na stan klimatu.

Publikacja: 26.07.2024 12:37

Zawodniczki z Francji i Węgier witają się przed meczem piłki ręcznej na igrzyskach olimpijskich w Pa

Zawodniczki z Francji i Węgier witają się przed meczem piłki ręcznej na igrzyskach olimpijskich w Paryżu.

Foto: Damien MEYER / AFP

Brytyjski think tank New Weather Institute opublikował analizę dotyczącą emisji generowanych przez czołowych sponsorów tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu. Autorzy raportu podkreślają że sponsorowanie igrzysk zapowiadanego jako bardziej zrównoważone niż wcześniejsze edycje jest przez firmy chętnie wykorzystywane w celach marketingowych. Tymczasem, zamiast troszczyć się o swój wizerunek, powinny starać się wprowadzić zmiany w swojej działalności prowadzące do ograniczenia szkodliwego wpływu na środowisko.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa ma „listę słów zakazanych”. Decyzja Departamentu Energii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Klimat i ludzie
Obchody 10-lecia Agendy 2030 w Akademii Leona Koźmińskiego. „Czas na działanie”
Klimat i ludzie
Światowy Dzień bez Samochodu. Jesteśmy liderem Europy, ale to nie powód do dumy
Klimat i ludzie
Naukowcy o mundialu w 2026 roku: ostatni taki turniej. Sport przegrywa z upałami
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Klimat i ludzie
Koniec świata koneserów. Rekordowe upały zmieniają rynek wina na świecie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama