Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.10.2025 11:05 Publikacja: 25.02.2022 16:13
Foto: Shutterstock
W październiku 2021 roku grupa studentów zrzeszona w ramach Oxford Climate Justice Campaign (OCJC), złożyła wniosek o udostępnienie informacji dotyczących darowizn dla uczelni przekazanych przez firmy reprezentujące branżę paliw kopalnych.
Jak się okazało, mimo, że Uniwersytet Oksfordzki złożył deklarację osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2035 roku, od 1 sierpnia 2020 roku do 31 lipca 2021 roku przyjął co najmniej 1,6 mln funtów od czterech firm powiązanych z przemysłem naftowym i gazowym. Wcześniej, w latach 2015-2020 firmy powiązane z paliwami kopalnymi wsparły uczelnię łączną kwotą ponad 11 mln funtów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
„Zmiana klimatu”, „zielone” oraz „dekarbonizacja” – to słowa, których unikać powinni urzędnicy Biura ds. Efektyw...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
16 września 2025 roku w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie odbyła się uroczystość z okazji 10-lecia przyjęc...
Emisje z transportu drogowego szkodzą naszemu zdrowiu i środowisku. Jak z nimi walczyć? Obchodzony 22 września Ś...
Najnowszy raport „Pitches in Peril”, czyli „Boiska w niebezpieczeństwie” to kolejny dowód na to, że zmiany klima...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Początek bieżącej dekady był dla winiarzy wyjątkowo udanym okresem. Teraz przychodzi zmiana, która zmienia rynek...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas