Reklama
Rozwiń
Reklama

„Czyste powietrze” po nowemu. Zasady programu na 2023 rok

Wraz z rozpoczęciem roku zmieniły się zasady rządowego programu „Czyste powietrze”. Zwiększyły się progi dochodowe i wysokość dotacji. Beneficjenci wcześniejszych edycji będą też mogli wystąpić o kolejne dofinansowanie.

Publikacja: 05.01.2023 16:16

Dotychczasowa maksymalna podstawowa kwota wsparcia wynosiła 30 tys. zł, obecnie wynosi 66 tys. zł. K

Dotychczasowa maksymalna podstawowa kwota wsparcia wynosiła 30 tys. zł, obecnie wynosi 66 tys. zł. Kwota dofinansowania podwyższo- -nego wzrosła z 47 tys. zł 99 tys. zł, a w przypadku dofinansowania najwyższego podwyższono kwotę dotacji z 79 tys. zł na 135 tys. zł

Foto: Aliaksander Karankevich / shutterstock

Szefowa resortu klimatu i środowiska Anna Moskwa w połowie grudnia potwierdziła, że rząd postanowił uruchomić kolejną edycję programu „Czyste powietrze”. Podkreśliła, że wśród założeń nowej wersji programu znajduje się zarówno chęć dostosowania kwoty dofinansowania do zmian na rynku, jak i usprawnienie jego wypłat beneficjentom programu. W nowej edycji programu kwoty dotacji zostały ustalone z uwzględnieniem inflacji.

Ponad 100 mld zł do rozdania

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Smog
Satelita zaczął monitorowanie jakości powietrza w Europie. Są pierwsze dane
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Smog
Polacy nie rozumieją, czym jest smog. Nowe badanie pokazuje niski stan wiedzy
Smog
Klimatyczne „błędne koło”. Walka ze smogiem może podnosić temperaturę na Ziemi
Smog
Nowe dane na temat smogu. Tylko dwa państwa w Europie spełniają normy WHO
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Smog
Prawnicy pozywają Polskę. Żądają 300 tysięcy złotych za brak walki ze smogiem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama