Reklama

Badanie: stan powietrza w polskich miastach coraz lepszy. Polacy uważają inaczej

Choć działania antysmogowe w Polsce powoli zaczynają przynosić efekty, to nie wszyscy i nie wszędzie zauważają, że sytuacja się poprawiła – wskazuje badanie „Strefy Czystego Transportu. Czy chcemy oddychać świeżym powietrzem w miastach?”. Co piąta badana osoba jest zdania, że w jej okolicy powietrze jest złe przez cały rok.

Publikacja: 28.05.2024 16:44

Według autorów badania najwięcej osób uznających, że lepiej się u nich oddycha, jest w Krakowie – uw

Według autorów badania najwięcej osób uznających, że lepiej się u nich oddycha, jest w Krakowie – uważa tak co drugi mieszkaniec stolicy Małopolski.

Foto: Ostap Senyuk Unsplash

Nieraz dane pochodzące z platform do monitoringu jakości powietrza wskazywały już, że na tle innych krajów europejskich jakość powietrza w Polsce jest bardzo zła. Wygląda jednak na to, że sytuacja uległa poprawie. Najnowsze badanie „Strefy Czystego Transportu. Czy chcemy oddychać świeżym powietrzem w miastach?” sugeruje, że działania antysmogowe w Polsce zaczynają przynosić efekty. Mimo to nie wszyscy to zauważają. 

Smog: jakość powierza w polskich miastach

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Smog
Polacy nie rozumieją, czym jest smog. Nowe badanie pokazuje niski stan wiedzy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Smog
Klimatyczne „błędne koło”. Walka ze smogiem może podnosić temperaturę na Ziemi
Smog
Nowe dane na temat smogu. Tylko dwa państwa w Europie spełniają normy WHO
Smog
Prawnicy pozywają Polskę. Żądają 300 tysięcy złotych za brak walki ze smogiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Smog
Miasta w Polsce z najgorszą jakością powietrza. Nowy ranking pokazuje zmianę
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama