Reklama
Rozwiń
Reklama

Rynek nieruchomości czeka rewolucja. Klasy energetyczne budynków coraz bliżej

Wprowadzenie klas energetycznych będzie dla rynku nieruchomości impulsem, którego skutków nie jesteśmy w stanie dziś w pełni przewidzieć. Pojawi się nowe kryterium, które może sprawić, że ceny niektórych lokali poszybują w górę, a ceny innych – spadną.

Publikacja: 17.07.2025 13:09

Wprowadzenie rzetelnej klasyfikacji, intuicyjnie zrozumiałej dla inwestora, poprawi sytuację na rynk

Wprowadzenie rzetelnej klasyfikacji, intuicyjnie zrozumiałej dla inwestora, poprawi sytuację na rynku nieruchomości – uważa Jan Ruszkowski, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Fala Renowacji.

Foto: Adobe Stock

Gdy w 2009 roku pojawiły się na rynku świadectwa energetyczne, dotyczyły tak niewielkiej grupy, że ich debiut przeszedł bez echa. Dopiero w ostatnich latach zaczęło ich szybko przybywać, odkąd niedopełnienie obowiązku posiadania świadectwa karane jest grzywną.

Od 1 kwietnia są one obowiązkowe jedynie dla właścicieli domów jednorodzinnych i mieszkań, którzy chcą sprzedać lub wynająć swoją własność. W tej stosunkowo niewielkiej grupie są one traktowane już dosyć poważnie, choć nie mają wielkiego wpływu na wyznaczoną przez sprzedającego cenę czy decyzje kupujących.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Klimat
Jak dobrze wprowadzić ROP do polskiej gospodarki?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Klimat
Energy Days 2025 – energia przyszłości wypełni Śląsk
Klimat
CO2 jak odciski palców. Nowa technologia wskaże, które firmy nas trują
Klimat
Europa przestaje wierzyć Ameryce Trumpa. Zmiana w sprawie danych o klimacie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Klimat
„Sprawiedliwość klimatyczna” może dopaść branżę morską. W grę wchodzą miliardy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama