Reklama

Klimat się ociepla. ale parowanie mórz i oceanów spada. Zaskakujące odkrycie

Choć badania wskazują, że morza i oceany ocieplają się obecnie w dużo szybszym tempie, niż jeszcze dwie dekady temu, okazuje się, że na przestrzeni ostatnich lat zmniejszyło się ich parowanie – wskazują naukowcy.

Publikacja: 06.03.2025 06:02

Nowe badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Geophysical Research Letters” podważa dotychczasow

Nowe badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Geophysical Research Letters” podważa dotychczasowe przekonania na temat związku między globalnym ociepleniem a parowaniem mórz i oceanów.

Foto: Jamie Morrison Unsplash

Nowe badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Geophysical Research Letters” podważa dotychczasowe przekonania na temat związku między globalnym ociepleniem a parowaniem mórz i oceanów. Naukowcy Instytutu Nauk Geograficznych i Badań nad Zasobami naturalnymi przy Chińskiej Akademii Nauk odkryli, że mimo wciąż rosnących temperatur, parowanie mórz i oceanów w ostatniej dekadzie znacznie się zmniejszyło. „To nieoczekiwane” – podkreślają badacze. 

Podczas gdy temperatury mórz i oceanów rosną, parowanie się zmniejsza. Dlaczego?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Oceany i lodowce
„Bąbel ciepła” na oceanie. Eksperci: „Dzieje się coś niezwykłego”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oceany i lodowce
Ziemia przekroczyła pierwszy klimatyczny punkt krytyczny. Eksperci biją na alarm
Oceany i lodowce
Eksperci: Siódma „granica planetarna” została przekroczona. Alarm dla oceanów
Oceany i lodowce
Naukowcy przewiercili dno Atlantyku. Wielki rezerwuar słodkiej wody pod oceanem
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Oceany i lodowce
Antarktyda zadeptywana przez turystów. Rośnie zagrożenie dla kontynentu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama