Nowe wyzwanie na Strava. Przespaceruj się dla klimatu

Biuro Narodów Zjednoczonych ds. Koordynacji Pomocy Humanitarnej uruchomiło we współpracy z aplikacją Strava kampanię #TheHumanRace. Akcja stanowi globalne wyzwanie dla działań na rzecz klimatu w solidarności z osobami najbardziej dotkniętymi konsekwencjami zmiany klimatu.

Publikacja: 05.08.2021 12:27

Nowe wyzwanie na Strava. Przespaceruj się dla klimatu

Foto: Adobe Stock

Między 16 a 31 sierpnia możliwe będzie połączenie ulubionej aktywności fizycznej oraz wsparcia walki z kryzysem klimatycznym. Wybór dziedziny sportu jest dowolny, od spacerów z psem do kajakarstwa. Zarejestrowane w aplikacji wykonywanie ćwiczeń przez co najmniej 100 minut pozwoli na przekazanie wiadomości uczestnikom listopadowego szczytu COP26. Intencją kampanii jest apel do globalnych przywódców, aby wywiązywali się z zobowiązania przekazywania 100 miliardów rocznie na łagodzenie zmian klimatycznych. Realizacja zobowiązania z 2009 roku ma też ułatwić krajom rozwijającym się przystosowanie się do nich. Nie bez powodu w tej kwestii ONZ nawiązał w tej kwestii współpracę z popularną aplikacją fitness, sport bowiem wyjątkowo pasuje do przesłania, jakie niesie za sobą kampania.

„Kryzys klimatyczny to wyścig, który przegrywamy, ale jest to również wyścig, który możemy wygrać. Załóżmy buty do biegania i wygrajmy wyścig klimatyczny dla nas wszystkich” – stwierdził sekretarz generalny ONZ António Guterres.

Kampanię wspierają też znani sportowcy, np. Fernanda Maciel, brazylijska lekkoatletka i prawniczka zajmująca się ochroną środowiska.

„Jestem podekscytowana bieganiem dla najważniejszego celu naszego życia: ratowania naszej planety i ludzi na niej żyjących. Codziennie biegamy dla siebie. Dlaczego nie pobiec po coś większego? Każdy powinien przyłączyć się do tej kampanii, ponieważ potrzebujemy współczucia. Czas pobiec razem” – oświadczyła Maciel.

Dyrektor generalny Strava, Michael Horvath podkreśla, że nawet ćwiczenia krótsze niż wymagane 100 minut pomogą w dotarciu do światowych liderów z przesłaniem kampanii. Podkreślił również, że kluczowa dla sukcesu kampanii jest liczba osób biorących w niej udział.

 „Z ponad 88 milionami sportowców w 195 krajach społeczność Strava może pomóc znaleźć rozwiązania niektórych z najbardziej krytycznych problemów na świecie. Dlatego zapraszamy sportowców na całym świecie, aby przyłączyli się do tego wyzwania w celu podniesienia świadomości na temat zmian klimatycznych i ich nieproporcjonalnego wpływu na zmarginalizowane społeczności” – powiedział Horvath.

Między 16 a 31 sierpnia możliwe będzie połączenie ulubionej aktywności fizycznej oraz wsparcia walki z kryzysem klimatycznym. Wybór dziedziny sportu jest dowolny, od spacerów z psem do kajakarstwa. Zarejestrowane w aplikacji wykonywanie ćwiczeń przez co najmniej 100 minut pozwoli na przekazanie wiadomości uczestnikom listopadowego szczytu COP26. Intencją kampanii jest apel do globalnych przywódców, aby wywiązywali się z zobowiązania przekazywania 100 miliardów rocznie na łagodzenie zmian klimatycznych. Realizacja zobowiązania z 2009 roku ma też ułatwić krajom rozwijającym się przystosowanie się do nich. Nie bez powodu w tej kwestii ONZ nawiązał w tej kwestii współpracę z popularną aplikacją fitness, sport bowiem wyjątkowo pasuje do przesłania, jakie niesie za sobą kampania.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Promocyjny
Eksperckie rozmowy na szczycie i mocne słowa Rzecznika MŚP na śniadaniu prasowym – TOGETAIR 2024 trwa!
Ekotrendy
Sondaż: Polacy chcą płacić więcej, by ratować klimat, ale stawiają jeden warunek
Ekotrendy
Wielkopolska nie chce węgla. Pierwsze polskie województwo w globalnej koalicji
Ekotrendy
Ranking najbardziej ekologicznych krajów Europy. Polska daleko od czołówki
Ekotrendy
Ekologiczne technologie wkraczają do polskiego ciepłownictwa. Czy zmienią tę branżę?