Reklama

Sondaż: Polacy chcą płacić więcej, by ratować klimat, ale stawiają jeden warunek

Globalne badanie pokazuje wysoki poziom świadomości klimatycznej mieszkańców w 125 krajach na świecie. Zdecydowana większość badanych deklaruje gotowość do walki ze zmianami klimatu. Polacy też, ale na jedno pytanie odpowiadamy inaczej niż pozostałe państwa w Europie.

Aktualizacja: 11.04.2024 06:06 Publikacja: 13.02.2024 17:05

69 procent ankietowanych zadeklarowało gotowość do przekazywania miesięcznie 1 procent dochodu swoje

69 procent ankietowanych zadeklarowało gotowość do przekazywania miesięcznie 1 procent dochodu swojego gospodarstwa domowego na wsparcie walki ze zmianami klimatu, kolejne 6 procent byłoby skłonne płacić niższą kwotę.

Foto: C. G. Unsplash

Zdaniem ekspertów, jednym z warunków skutecznej walki z pogłębiającym się kryzysem klimatycznym, jest współpraca na poziomie lokalnym oraz globalnym. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energii (IEA), Międzynarodowej Agencji Energii Odnawialnej (IRENA) oraz Czempionów Wysokiego Szczebla ONZ ds. Zmian Klimatu, bez zacieśnienia współpracy na poziomie międzynarodowym nie uda się osiągnąć celów klimatycznych zawartych w porozumieniu paryskim.

Jak wynika z nowego badania, opublikowanego na łamach czasopisma „Nature Climate Change”, zdecydowana większość badanych w 125 krajach jest gotowa na działanie na rzecz klimatu i oczekuje większej aktywności ze strony rządów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekotrendy
Biznes wcale nie ucieka od odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ekotrendy
Producenci żywności: ROP to monopol i nowy podatek
Ekotrendy
System kaucyjny ruszył, nadchodzą zmiany
Ekotrendy
Zielona rewolucja w odpadach
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Miliardy wyrzucane na śmietnik. Polska traci fortunę przez nieszczelny system, a rozwiązanie leży na stole
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama