Reklama

Raport: nowy rodzaj dezinformacji klimatycznej rośnie w siłę. Youtube bezradny

Siewcy dezinformacji nie są już w stanie negować zmian klimatycznych, dlatego zmienili strategię – przekonują autorzy raportu przygotowanego przez brytyjską organizację CCDH. Google na razie nie potrafi się przeciwstawić nowej fali dezinformacji klimatycznej – dodają autorzy analizy.

Publikacja: 18.01.2024 16:52

Zdaniem autorów raportu, nowy rodzaj dezinformacji klimatycznej na YouTubie to już 70 procent całośc

Zdaniem autorów raportu, nowy rodzaj dezinformacji klimatycznej na YouTubie to już 70 procent całości przekazu na kanałach prowadzonych przez ludzi i organizacje kwestionujące zmiany klimatyczne.

Foto: NordWood Themes Unsplash

Brytyjska organizacja pozarządowa Centrum Przeciwdziałania Nienawiści Cyfrowej (CCDH) opublikowała raport dotyczący szerzenia nieprawdziwych informacji na temat konsensusu naukowego w sprawie zmian klimatu na YouTubie.

Zdaniem autorów opracowania, treści zawierające dezinformację klimatyczną wciąż pojawiają się w filmach publikowanych na YouTube, jednak w ciągu ostatnich lat zmieniły się metody działania ludzi, którzy zaprzeczają kryzysowi klimatycznemu. Coraz trudniej jest im kwestionować zmiany klimatyczne w sytuacji, gdy różne regiony świata coraz częściej doświadczają ekstremalnych zjawisk pogodowych. Dlatego zmienili strategię działania i są coraz bardziej skuteczni.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa pozwana. Odpowie za kwestionowanie zmian klimatu
Klimat i ludzie
Walka ze zmianami klimatu: Europejski lider staje się hamulcowym. Efekt Trumpa?
Klimat i ludzie
Jak zmieniła się wieź ludzi z przyrodą przez ostatnie 220 lat? Wyniki badania
Klimat i ludzie
Ubezpieczyciele liczą szkody z powodu zmian klimatu. To ma być rekordowy rok
Klimat i ludzie
Eurodeputowani i branża paliw kopalnych. Aktywiści ujawnili szczegóły spotkań
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama