Młodzi ludzie przejmują się kryzysem klimatycznym bardziej niż rynkiem pracy

Badanie Deloitte wykazało, że w 2021 roku przedstawiciele pokolenia Z uznali, że zmiany klimatu są problemem bardziej palącym niż bezrobocie oraz opieka zdrowotna. Bardziej martwili się jedynie rosnącymi kosztami życia. Milenialsi natomiast umieścili kryzys klimatyczny dopiero na trzecim miejscu.

Publikacja: 09.09.2022 16:08

Młodzi ludzie przejmują się kryzysem klimatycznym bardziej niż rynkiem pracy

Foto: Adobe Stock

Kryzys klimatyczny przeraża głównie młodych ludzi, zdających sobie sprawę z niepewnej przyszłości. Jak dowodzi badanie Deloitte, ocieplający klimat martwi szczególnie przedstawicieli pokolenia Z, którzy uznają go za jeden z największych współczesnych problemów. Aż 43 proc. obawia się też, że minął już czas na naprawę szkód, jakie wyrządziła działalność człowieka.

Zarówno pokolenie Y jak i Z zgadza się, że działać w obronie klimatu trzeba niezwłocznie. 68 proc. respondentów z pokolenia Z i 66 proc. milenialsów potwierdza, że osobiście odczuło skutki ekstremalnych zdarzeń pogodowych, wywołanych ocieplaniem się klimatu. Oba pokolenia czynnie włączają się w walkę z kryzysem klimatycznym – aż 9 na 10 respondentów deklaruje, że w codziennym życiu stara się ograniczać konsumpcję oraz wybierać żywność bardziej przyjazną dla klimatu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Klimat i ludzie
Dezinformacja klimatyczna w stylu Trumpa. Nie ma „katastrofy”, jest „wyzwanie”
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa pozwana. Odpowie za kwestionowanie zmian klimatu
Klimat i ludzie
Walka ze zmianami klimatu: Europejski lider staje się hamulcowym. Efekt Trumpa?
Klimat i ludzie
Jak zmieniła się wieź ludzi z przyrodą przez ostatnie 220 lat? Wyniki badania
Klimat i ludzie
Ubezpieczyciele liczą szkody z powodu zmian klimatu. To ma być rekordowy rok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama