Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.10.2025 08:01 Publikacja: 24.08.2022 20:52
Firmy dwoją się i troją, aby poprawić swój wizerunek i zapewnić konsumentów o swojej trosce o środowisko. Greenwashing to powszechna praktyka, obejmująca działania od niejasnych, trudnych do zweryfikowania deklaracji po celowe przekłamywanie faktów
Foto: shutterstock
Za oceanem zanosi się na batalię pomiędzy gigantem odzieżowym a jego klientką. Amerykańska obywatelka Chelsea Commodore złożyła 22 lipca w sądzie federalnym w Nowym Jorku pozew przeciwko firmie H&M.
Commodore uważa, że znana sieciówka wprowadziła ją w błąd, oznaczając ubrania z linii Conscious Collection jako wyprodukowane przy użyciu mniejszej ilości wody, niż rzeczywiście wykorzystano. Produkty z Conscious Collection są reklamowane jako zawierające co najmniej 50 proc. zrównoważonych materiałów, takich jak bawełna organiczna i poliester z recyklingu, podczas gdy w rzeczywistości zdaniem pozywającej składają się z bezsprzecznie niezrównoważonych materiałów. Poliester nie ulega bowiem biodegradacji, rozpada się jedynie na toksyczne mikrowłókna i nie nadaje się do recyklingu. Daleko mu zatem do bycia materiałem zrównoważonym. Jak podnosi Commodore, ubrania te zawierają wyższy procent syntetyków niż główna kolekcja.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Ślub i wesele Ananta Ambaniego, syna jednego z najbogatszych ludzi na świecie i Radhiki Merchant, mają szanse pr...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Naukowcy z Norweskiego Uniwersytetu Nauki i Technologii ustalili, że tworzywa sztuczne, z których wykonane są pr...
Najnowsza ocena klimatycznych „parametrów życiowych” Ziemi wykazała, że stan aż 20 z 35 badanych aspektów drasty...
Najbogatsze gospodarki niechętnie finansują walkę ze zmianami klimatu. W tym roku zasiliły Zielony Fundusz Klima...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nowe badanie oszacowało skalę szkód wynikających z pogłębiającego się kryzysu klimatycznego w latach 2000-2019....
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas