Ryanair, którego działalność wygenerowała 13,3 milionów ton dwutlenku węgla, jest najbardziej emisyjną linią lotniczą w Europie - pisze portal Greennews, powołując się na Europejską Federację Transportu i Środowiska. Loty, które zrealizował Wizzair, doprowadziły zaś do emisji 3,7 mln ton CO2.
Dane z minionego roku porównano do tych z roku z 2019 z prostej przyczyny – był to ostatni rok przed pandemią.
Zdaniem Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska, branża wciąż łamie zobowiązania mówiące o tym, że przewoźnicy powinni walczyć z nadmiernymi emisjami dwutlenku węgla.
Czytaj więcej
Eksperci klimatyczni ostrzegają, że uwzględnienie wyłącznie emisji CO2 w kalkulatorze lotów pozwala na ocenę jedynie części ich rzeczywistego wpływu na klimat.
Jak zaznaczono, roczne emisje w lotnictwie są efektem powrotu do lotów krótkodystansowych. Linie lotnicze Lufthansa czy Air France w 2022 roku – biorąc pod uwagę trasy długodystansowe – wyemitowały mniej niż trzy lata wcześniej.