Greenwashing: kłamstwa, którymi faszerują nas wielkie firmy

Choć o zmianach klimatycznych zaczęliśmy rozmawiać na poważnie dopiero kilkanaście lat temu, to co mniej uczciwe firmy próbują udawać ekologiczne już od kilkudziesięciu lat.

Publikacja: 03.01.2021 08:21

Greenwashing: kłamstwa, którymi faszerują nas wielkie firmy

Foto: Fot: Jacqueline Godany/Unsplash

To im zawdzięczamy robiące dziś międzynarodową karierę pojęcie: greenwashing. Można to tłumaczyć jako „wyzielenianie”, ale dawniej nazywaliśmy to po prostu „obłudą”. Smutny rekord minionego, 2020 roku pobił włoski koncern naftowy Eni. – Nasz diesel, powstający na bazie oleju palmowego, jest zielony – brzmiało przesłanie reklam firmy. Oczywiście, na marginesie, paliwo to miało być też oszczędniejsze i redukować zanieczyszczenie powietrza.

Czytaj też: Co biznes może zrobić dla planety? Debata „Rzeczpospolitej”
Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Materiał Promocyjny
Zmiany na rynku napojów. PepsiCo wyznacza trendy
Materiał Promocyjny
Wypełniacze z kartonu? Sprawdź, co zrobić ze zużytymi kartonami
Ekotrendy
Niezrealizowane proklimatyczne obietnice
Ekotrendy
ESG coraz mocniej wkracza do biznesowego świata
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Ekotrendy
Rząd nie słucha naukowców