Zrównoważony rozwój zaczyna się od… pracowników!

Czasy, kiedy wartość firmy była mierzona wyłącznie na podstawie zysku, dawno już minęły. W ostatnich dekadach zakres czynników decydujących o jej wartości poszerzył się o wpływ na społeczeństwo i środowisko – od sposobu pozyskiwania zasobów, przez produkcję, dystrybucję, a także sposób użycia danego produktu.

Publikacja: 25.06.2021 14:36

Zrównoważony rozwój zaczyna się od… pracowników!

Foto: Adobe Stock

W najbardziej powszechnym rozumieniu chodzi o takie prowadzenie działalności biznesowej, która zdecydowanie więcej wnosi do gospodarki, ale także przynosi korzyści dla środowiska oraz społeczeństwa niż czerpie z tych obszarów. Taki model biznesowy nie jest niczym nowym dla P&G i stanowił punkt wyjścia przy opracowaniu celów zrównoważonego rozwoju na 2030 roku, o nazwie Ambicja 2030. Dokument i zawarte w nim cele ściśle powiązane są z ONZ-owskimi Celami Zrównoważonego Rozwoju, a firma realizuje je inspirując do odpowiedzialnej konsumpcji, wykorzystując do tego swoje marki, łańcuch dostaw i partnerstwa. Nie mniej ważną siłą napędową wprowadzenia w życie ambitnego planu na rzecz zrównoważonego rozwoju są pracownicy. Przed siedmioma tysiącami naukowców każdego dnia stoją wyzwania związane z tym, by produkty, które oferują konsumentom, wykorzystywały mniej zasobów naturalnych, miały mniejszy wpływ na środowisko podczas ich codziennego użytku, a przy tym zapewniały najwyższą skuteczność.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Walka o klimat
Przyszłość budowania to odzysk materiałów
Walka o klimat
Tak firmy postrzegają zrównoważony rozwój
Walka o klimat
Budowanie z akcentem na przyszłe wydatki
Walka o klimat
Nic się nie powinno zmarnować
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Walka o klimat
Energetycznych wyspiarzy będzie przybywać
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje