W najbardziej powszechnym rozumieniu chodzi o takie prowadzenie działalności biznesowej, która zdecydowanie więcej wnosi do gospodarki, ale także przynosi korzyści dla środowiska oraz społeczeństwa niż czerpie z tych obszarów. Taki model biznesowy nie jest niczym nowym dla P&G i stanowił punkt wyjścia przy opracowaniu celów zrównoważonego rozwoju na 2030 roku, o nazwie Ambicja 2030. Dokument i zawarte w nim cele ściśle powiązane są z ONZ-owskimi Celami Zrównoważonego Rozwoju, a firma realizuje je inspirując do odpowiedzialnej konsumpcji, wykorzystując do tego swoje marki, łańcuch dostaw i partnerstwa. Nie mniej ważną siłą napędową wprowadzenia w życie ambitnego planu na rzecz zrównoważonego rozwoju są pracownicy. Przed siedmioma tysiącami naukowców każdego dnia stoją wyzwania związane z tym, by produkty, które oferują konsumentom, wykorzystywały mniej zasobów naturalnych, miały mniejszy wpływ na środowisko podczas ich codziennego użytku, a przy tym zapewniały najwyższą skuteczność.