Aktualizacja: 19.05.2025 17:51 Publikacja: 01.04.2025 13:31
Do krytyki ze strony ekologów odniósł się koncern Coca-Cola. W oświadczeniu rzecznik giganta zaznaczył, że firma koncentruje się obecnie na zwiększeniu udziału materiałów z recyklingu oraz wspieraniu polityki promującej rozwój infrastruktury do zbierania odpadów.
Foto: Ethan Cairns/Bloomberg
Mimo wielu kampanii, w których koncern Coca-Cola promował opakowania wielokrotnego użytku, firma w ostatnim czasie zmodyfikowała swoje cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jak zauważa w swoim raporcie organizacja Oceana, w grudniu ubiegłego roku firma wycofała się między innymi z obietnicy zwiększenia udziału opakowań wielokrotnego użytku do 25 proc. sprzedawanych produktów. Zamiast tego ogłosiła nowy cel – do 2035 roku zamierza podnieść zawartość materiałów pochodzących z recyklingu w swoich podstawowych opakowaniach (plastikowych, szklanych i aluminiowych) do poziomu 35-40 proc.
Zaledwie 9,5 proc. plastiku wyprodukowanego na świecie w 2022 roku pochodziło z materiałów z recyklingu – wynika...
Koncern ExxonMobil – jedna z największych na świecie spółek paliwowych – pozwał władze stanu Kalifornia. Powód?...
Brytyjczycy pracują nad nowym materiałem pochodzenia organicznego, który może przyczynić się do wytwarzania przy...
Przedstawicielom niemal 200 krajów nie udało się dojść do porozumienia w kwestii wyczekiwanego i potencjalnie pr...
W południowokoreańskim Pusanie trwają negocjacje, których celem jest opracowanie pierwszego w historii traktatu...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas