Do czwartku wieczorem, na kilka godzin przed upływem terminu, wpłynęło dokładnie 619 skarg – zdradził Frauke Zelt, rzecznik brandenburskiego Ministerstwa Środowiska . 201 zastrzeżeń było zupełnie nowych, po tym jak Tesla zaktualizowała swój wniosek i zdecydowała się m.in. produkować na miejscu baterie do swoich aut.
Czytaj także: Bitcoin: dlaczego Elon Musk ugiął się pod presją ekologów
Tesla ma nadzieję, że jej pojazdy zaczną zjeżdżać z linii montażowej do końca roku, a ostatecznym celem jest produkowanie 500 tys. samochodów elektrycznych rocznie. Początkowo zakładano, że fabryka zacznie zaopatrywać europejski rynek od lipca tego roku. Na nową niemiecką fabrykę samochodów i postawiony obok zakład produkujący baterie do samochodów Elon Musk chce wydać 7 mld dolarów.
Amerykański producent samochód elektrycznych ciągle nie ma środowiskowej zgody Brandenburgii, ale budowa fabryki trwa w najlepsze. Tesla wykorzystała kilka zatwierdzonych pozwoleń na budowę, co zirytowało niektórych mieszkańców Brandenburgii.
Osoby, które złożyły skargi obawiają się wpływu zakładu Tesli na środowisko i negatywne konsekwencje dla lokalnej wody pitnej.