Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.10.2025 10:51 Publikacja: 10.01.2022 11:27
Foto: Bloomberg
Jak ustalono, firmy odpowiedzialne w ogromnym stopniu za kryzys klimatyczny, projektują swoje reklamy tak, aby wyglądały jak wyniki wyszukiwania przeglądarki. Według działacz klimatycznych, takie działanie jest przykładem „endemicznego greenwashingu”. Publikacja reklam wyglądających na wyniki wyszukiwania, szerzy dezinformację klimatyczną, gdyż jak wynika z badania z 2020 roku, ponad 50 proc. użytkowników nie jest w stanie odróżnić płatnego wpisu od zwykłego wyniku przeglądarki.
W ramach analizy przyjrzano się reklamom wyświetlanym w wynikach wyszukiwania Google pod kątem 78 terminów związanych z klimatem. Jak się okazało, ponad 1600 reklam, czyli ponad 20 proc., zostało zamieszczonych przez firmy bezpośrednio lub pośrednio związane z paliwami kopalnymi.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Zdaniem przedstawicieli producentów żywności propozycje Ministerstwa Klimatu i Środowiska, dotyczące wprowadzeni...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Opakowania oznaczone kaucją będą pojawiać się stopniowo, a konsumenci uczą się nowych zasad, i to w naturalny sp...
Podczas debaty na konferencji PRECOP w Katowicach eksperci wzięli pod lupę wyzwania transformacji gospodarki odp...
Co roku krajowa gospodarka traci ćwierć miliarda złotych przez to, że cenne surowce, zamiast wrócić do obiegu, l...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Lidl Polska, jako duża organizacja, zatrudniająca ponad 29 tys. osób i współpracująca z ponad 850 krajowymi dost...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas