Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 20:14 Publikacja: 10.01.2022 11:27
Foto: Bloomberg
Jak ustalono, firmy odpowiedzialne w ogromnym stopniu za kryzys klimatyczny, projektują swoje reklamy tak, aby wyglądały jak wyniki wyszukiwania przeglądarki. Według działacz klimatycznych, takie działanie jest przykładem „endemicznego greenwashingu”. Publikacja reklam wyglądających na wyniki wyszukiwania, szerzy dezinformację klimatyczną, gdyż jak wynika z badania z 2020 roku, ponad 50 proc. użytkowników nie jest w stanie odróżnić płatnego wpisu od zwykłego wyniku przeglądarki.
W ramach analizy przyjrzano się reklamom wyświetlanym w wynikach wyszukiwania Google pod kątem 78 terminów związanych z klimatem. Jak się okazało, ponad 1600 reklam, czyli ponad 20 proc., zostało zamieszczonych przez firmy bezpośrednio lub pośrednio związane z paliwami kopalnymi.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
To wciąż jeden z najbardziej emisyjnych sektorów gospodarki. Wkrótce jednak, wśród technologii zaprzęgniętych do...
Podczas XII edycji Konferencji Środowiskowej, organizowanej w dniach 3–4 czerwca w hotelu Warszawianka w pobliżu...
Wyniki 19. edycji „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025” są dobrym potwierdzeniem tego, że największe f...
Start-upy pozytywnego wpływu obiecują to, czego nadal nie potrafią dostarczyć największe firmy. W tym roku do el...
Santander Bank Polska, Coca-Cola HBC, Ergo Hestia, Żywiec Zdrój oraz Orange Polska liderami w podejściu do stand...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas