Reklama

Reklamodawcy Google to głównie giganci paliwowi. "Musimy wprowadzić zakaz"

Według najnowszej analizy The Guardian i think tanku InfluenceMap, firmy zajmujące się paliwami kopalnymi to najwięksi reklamodawcy Google.

Publikacja: 10.01.2022 11:27

Reklamodawcy Google to głównie giganci paliwowi. "Musimy wprowadzić zakaz"

Foto: Bloomberg

Jak ustalono, firmy odpowiedzialne w ogromnym stopniu za kryzys klimatyczny, projektują swoje reklamy tak, aby wyglądały jak wyniki wyszukiwania przeglądarki. Według działacz klimatycznych, takie działanie jest przykładem „endemicznego greenwashingu”. Publikacja reklam wyglądających na wyniki wyszukiwania, szerzy dezinformację klimatyczną, gdyż jak wynika z badania z 2020 roku, ponad 50 proc. użytkowników nie jest w stanie odróżnić płatnego wpisu od zwykłego wyniku przeglądarki.

W ramach analizy przyjrzano się reklamom wyświetlanym w wynikach wyszukiwania Google pod kątem 78 terminów związanych z klimatem. Jak się okazało, ponad 1600 reklam, czyli ponad 20 proc., zostało zamieszczonych przez firmy bezpośrednio lub pośrednio związane z paliwami kopalnymi.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekotrendy
Katowice centrum debaty o klimacie i gospodarce
Ekotrendy
PRECOP: sprawiedliwa transformacja, zrównoważone finanse i odpowiedzialny biznes
Ekotrendy
Szczyt branży energetycznej
Ekotrendy
Roboty pomogą zrównoważyć branżę budowlaną
Ekotrendy
Konferencja Środowiskowa 2025: recykling, ROP, gospodarka cyrkularna
Reklama
Reklama