Na oficjalnym profilu szczytu klimatycznego COP26 na dzień przed rozpoczęciem konferencji pojawił się wpis mówiący o tym, że wydarzenie ma być zrównoważone. „Neutralne węglowo”, „kompensujące niedające się uniknąć emisje”, „priorytetyzowanie redukcji emisji” – napisano w opisie filmu.
Reakcje użytkowników Twittera były w przeważającej części krytyczne. Wskazywali na szereg decyzji organizatorów, świadczących o tym, że wysiłki, jakie podjęto, nie były wystarczające. Jako przykład podawano m.in. fakt generowania ogromnych emisji przez transport wszystkich uczestników – głównie lotniczy oraz serwowanie mięsa w trakcie konferencji. „Proszę, skończcie z greenwashingiem i skupcie się na realnych problemach” – napisał jeden z użytkowników Twittera.
Organizacja COP26 budziła kontrowersje na wielu płaszczyznach. Szkockie medium The Fetter ujawniło niedawno wyniki swojego śledztwa dziennikarskiego, z którego wynika, że 35 wydarzeń towarzyszących COP26 zorganizowały duże firmy zanieczyszczające środowisko lub reprezentujące je grupy lobbystyczne.
Wśród nich znajdują się m.in. globalne stowarzyszenie handlu ropą i gazem oraz grupy lobbystyczne z branży mięsnej i mleczarskiej. Jedno z wydarzeń organizuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Ropy i Gazu, którego członkami są m.in. BP, ExxonMobil i Shell.
The Ferret ujawnił również, że 11 głównych sponsorów COP26 w 2020 roku przyczyniło się do emisji 350 milionów ton dwutlenku węgla.