Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 01.09.2025 11:34 Publikacja: 20.09.2024 04:16
Fabryka odzieżowa w Kantonie na południu Chin.
Foto: Qilai Shen: Bloomberg Finance LP
Produkcja ubrań odpowiada za 10 proc. całkowitych globalnych emisji dwutlenku węgla, czyli tyle, co cała Unia Europejska. Szacuje się, że każdego roku ok. 85 proc. wszystkich tekstyliów trafia na wysypiska, a mniej niż 1 proc. wszystkich odpadów tekstylnych jest poddawanych recyklingowi.
Szczególnie szkodliwe dla środowiska i klimatu są ubrania niskiej jakości, wykonane z włókien syntetycznych, pochodzących z paliw kopalnych. Wśród popularnych sieciówek szczególnie popularny jest poliester, którego produkcja na świecie podwoiła się od 2000 roku, generując rocznie 700 mln ton CO2e rocznie, czyli tyle, co 180 elektrowni węglowych.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Francuski parlament przyjął projekt ustawy, która ma pomóc w ograniczeniu popularności tzw. szybkiej mody, czyli...
Przemysł modowy odpowiada dziś za 10 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla - to więcej, niż cały transport lotn...
Na świecie rośnie zainteresowanie kupowaniem odzieży z drugiej ręki. Ubieranie się w stroje, które ktoś już wcze...
Nowa kolekcja kapsułowa Zary to wynik zastosowania nowoczesnej technologii przetwarzania emisji dwutlenku węgla...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Według najnowszej analizy, w ciągu najbliższych 5 lat należy spodziewać się wzrostu popularności wegańskich mate...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas