Aktualizacja: 21.11.2024 12:40 Publikacja: 05.10.2021 11:53
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z opublikowanym niedawno Global Sustainable Clothing Market Research Report: Forecast (2021-2026), rynek roślinnych alternatyw dla skór i futer będzie się rozwijać. Według prognozy, największy udział w nim przypadnie krajom europejskim.
Autorzy raportu podkreślają, że spory wpływ ma na to rosnąca świadomość konsumentów, którzy świadomie wybierają produkty pozbawione okrucieństwa. W wyniku nacisków społecznych coraz częściej po stronie zwierząt staje również ustawodawca, chroniąc je przed określonymi praktykami, np. zakazując ich hodowli na futra. Także luksusowe marki modowe coraz częściej deklarują rezygnację z używania skór i futer pochodzenia zwierzęcego, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Dotychczas taką decyzję podjął m.in. dom mody Gucci, Alexander McQueen, Balenciaga, Saint Laurent, Oscar de la Renta oraz Valentino.
Mimo wielu inicjatyw mających ograniczyć wykorzystywanie syntetycznych tekstyliów w modzie, popularne sieciówki z nich nie rezygnują. Co druga marka potwierdza, że w ciągu ostatnich lat zwiększyła wykorzystanie m.in. poliestru. Wśród nich są najbardziej znane marki odzieżowe.
Francuski parlament przyjął projekt ustawy, która ma pomóc w ograniczeniu popularności tzw. szybkiej mody, czyli masowej produkcji tanich ubrań, głównie z tworzyw sztucznych. Paryż chce obłożyć producentów tanich ubrań dodatkowymi opłatami.
Przemysł modowy odpowiada dziś za 10 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla - to więcej, niż cały transport lotniczy.
Na świecie rośnie zainteresowanie kupowaniem odzieży z drugiej ręki. Ubieranie się w stroje, które ktoś już wcześniej nosił, nie jest postrzegane jako obciach. To często świadomy wybór, ale i ukłon w stronę zrównoważonego rozwoju.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Nowa kolekcja kapsułowa Zary to wynik zastosowania nowoczesnej technologii przetwarzania emisji dwutlenku węgla w materiał.
Chorwacja dzięki pięknej i różnorodnej przyrodzie, wspaniałym zabytkom, kulturze i atrakcjom oferuje niezapomniane doświadczenia przez cały rok. Magiczna przedświąteczna atmosfera zimą, aktywności na świeżym powietrzu wiosną, błogi relaks latem czy delektowanie się bogactwem smaków jesienią, to tylko niektóre z wielu interesujących propozycji na ciekawe spędzenie czasu w Chorwacji.
W Teatrze Capitol, odbyły się dwa pokazy premierowe hitowej komedii w reżyserii Wojciecha Adamczyka - „Boeing Boeing”. Druga uroczysta premiera połączona była z jubileuszem 30-lecia pracy artystycznej Mikołaja Krawczyka.
Nie od dziś wiadomo, że aby osiągnąć sukces w biznesie, należy nieustannie podążać za najnowszymi trendami. Wymaga to przede wszystkim cennej wiedzy, ale także umiejętności dostosowania się do dynamicznie zmieniających się warunków. Strategiczne Spotkania w Świecie Biznesu to wyjątkowe, ogólnopolskie wydarzenie organizowane na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie przez Koło Naukowe Analiz Strategicznych w dniach 25-27 listopada.
Osiedle Fabrica Ursus to unikatowa inwestycja dewelopera Aurec Home, zlokalizowana w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy Ursus w Warszawie. To wyjątkowe miejsce łączy nowoczesność z historią, oferując nie tylko komfortowe mieszkania, ale także bogatą infrastrukturę i doskonały dostęp do zielonych terenów. Sprzedaż kolejnego etapu już ruszyła.
Z roku na rok przybywa na rynku zarówno domów, jak i mieszkań, które są zbudowane z materiałów przyjaznych środowisku oraz posiadają rozwiązania oszczędzające zarówno energię, jak i wodę. Patrząc na obecne trendy oraz wymogi narzucane przez UE, budownictwo stawiające na rozwiązania ekologiczne będzie się rozwijać. Bank Pekao, który od wielu lat wspiera rozwiązania proekologiczne, przygotował dla klientów ofertę EKO kredytu mieszkaniowego.
Największymi wyzwaniami są wspieranie polskiego wzornictwa, podejmowanie inicjatyw edukacyjnych oraz zadbanie o dziedzictwo IWP bez regularnego wsparcia finansowego – mówi Michalina Pietrzyk, wiceprezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
Jeżeli marki nie zmienią podejścia do zrównoważonego rozwoju dzisiaj to nie wygramy i nie zmniejszymy wpływu na środowisko, a wręcz przeciwnie – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk z T-Mobile Polska. Opowiada, co robi telekom aby być neutralnym dla środowiska i zdradza jakie ma efekty.
Już jutro Pałac Kultury i Nauki zamieni się w globalne centrum turystyki, goszcząc ponad 180 wystawców z 29 krajów. Odkryj wyjątkowe oferty, poznaj innowacyjne rozwiązania, zainspiruj się fascynującymi opowieściami podróżników i nawiąż cenne kontakty biznesowe. Dołącz do tego niezwykłego wydarzenia, które kształtuje przyszłość podróżowania!
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas