Reklama

Gucci, Balenciaga, Valentino, H&M, Zara i inni a wegańska skóra

Według najnowszej analizy, w ciągu najbliższych 5 lat należy spodziewać się wzrostu popularności wegańskich materiałów, zwłaszcza w Europie.

Publikacja: 05.10.2021 11:53

Gucci, Balenciaga, Valentino, H&M, Zara  i inni a wegańska skóra

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z opublikowanym niedawno Global Sustainable Clothing Market Research Report: Forecast (2021-2026), rynek roślinnych alternatyw dla skór i futer będzie się rozwijać. Według prognozy, największy udział w nim przypadnie krajom europejskim.

Autorzy raportu podkreślają, że spory wpływ ma na to rosnąca świadomość konsumentów, którzy świadomie wybierają produkty pozbawione okrucieństwa. W wyniku nacisków społecznych coraz częściej po stronie zwierząt staje również ustawodawca, chroniąc je przed określonymi praktykami, np. zakazując ich hodowli na futra. Także luksusowe marki modowe coraz częściej deklarują rezygnację z używania skór i futer pochodzenia zwierzęcego, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Dotychczas taką decyzję podjął m.in. dom mody Gucci, Alexander McQueen, Balenciaga, Saint Laurent, Oscar de la Renta oraz Valentino.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Odzież
Marki odzieżowe nie rezygnują z paliw kopalnych. Coraz więcej sztucznych tkanin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Odzież
Francja idzie na wojnę z „szybką modą”. Zakaz reklamy oraz opłaty
Odzież
Moda gorsza dla klimatu niż latanie samolotem. Nowy trend może pomóc
Odzież
Haute couture dla niezamożnych. Używane ubrania to już nie obciach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Odzież
Zara stworzyła sukienki z emisji dwutlenku węgla
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama