Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 01.09.2025 11:35 Publikacja: 20.03.2024 11:00
Według danych organizacji ekologicznej Refashion, w ciągu ostatniej dekady we Francji liczba sprzedawanych ubrań wzrosła aż o miliard rocznie, osiągając 3,3 miliarda produktów, czyli ponad 48 sztuk na mieszkańca.
Foto: Jason Alden: 2023 Bloomberg Finance LP
Każdego roku na całym świecie ok. 90 milionów ton odzieży trafia na wysypiska, z czego zdecydowaną większość stanowią ubrania wykonane z tworzyw sztucznych. Eksperci szacują, że bez przeprowadzenia zmian, do końca obecnej dekady świat będzie generować 134 miliony ton odpadów tekstylnych rocznie.
Poza produkcją ogromnej ilości odpadów, przemysł odzieżowy odpowiada również za 10 procent globalnych emisji gazów cieplarnianych oraz zanieczyszczanie wody, co jest skutkiem zarówno farbowania i przetwarzania tekstyliów, jak i uwalniania drobin mikroplastiku podczas produkcji materiałów syntetycznych.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Mimo wielu inicjatyw mających ograniczyć wykorzystywanie syntetycznych tekstyliów w modzie, popularne sieciówki...
Przemysł modowy odpowiada dziś za 10 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla - to więcej, niż cały transport lotn...
Na świecie rośnie zainteresowanie kupowaniem odzieży z drugiej ręki. Ubieranie się w stroje, które ktoś już wcze...
Nowa kolekcja kapsułowa Zary to wynik zastosowania nowoczesnej technologii przetwarzania emisji dwutlenku węgla...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Według najnowszej analizy, w ciągu najbliższych 5 lat należy spodziewać się wzrostu popularności wegańskich mate...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas