Raport: giganci przemysłu mięsnego i mleczarskiego wciąż oszukują konsumentów

Nowa analiza opublikowana przez fundację Changing Markets potwierdziła, że największe firmy zajmujące się produkcją mięsa i nabiału starają się blokować działania na rzecz klimatu. Stosują przy tym taktyki marketingowe podobne do tych, które wykorzystuje przemysł tytoniowy czy branża paliw kopalnych.

Publikacja: 26.07.2024 04:33

Zamiast inwestować w rozwiązania zmierzające do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, branża mię

Zamiast inwestować w rozwiązania zmierzające do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, branża mięsna i mleczarska chętniej wydaje pieniądze na działania marketingowe, mające przekonać konsumentów o zaangażowaniu w ochronę środowiska.

Foto: SeongJoon Cho: Bloomberg Finance LP

Przemysł mięsny i mleczarski odpowiadają za co najmniej 14 proc. globalnych emisji gazów cieplarnianych. Wraz z pogłębianiem się kryzysu klimatycznego, oczekuje się, że tak mocno zanieczyszczający sektor wdroży odpowiednie działania, aby zmniejszyć swój wpływ na klimat. Tymczasem jak wynika z nowego raportu, najwięksi światowi gracze w sektorze wciąż chętniej inwestują w działania marketingowe, zamiast zadbać o planetę.

W jaki sposób przemysły mięsny i mleczarski oszukują konsumentów?

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Na talerzu
Koniec greenwashingu w branży mięsnej? Nowe wytyczne dla producentów
Na talerzu
Kolejny europejski rząd zaleca dietę roślinną. „Sytuacja wymaga zmiany”
Na talerzu
Sportowcy w Paryżu chcą jeść więcej mięsa. Igrzyska coraz mniej wegańskie
Na talerzu
Nowy raport Banku Światowego: musimy jeść mniej mięsa, bo ugotujemy planetę
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Na talerzu
Nowe dane na temat marnowania żywności na świecie. Kto wyrzuca najwięcej?