Aktualizacja: 03.12.2024 09:52 Publikacja: 08.08.2024 03:55
Wnętrze stołówki w wiosce olimpijskiej.
Foto: Dimitar DILKOFF / AFP
Tegoroczne letnie igrzyska olimpijskie w Paryżu miały przejść do historii jako najbardziej ekologiczne spośród dotychczasowych edycji. Wśród rozwiązań mających ograniczyć emisje gazów cieplarnianych wydarzenia, organizatorzy wymieniali m.in. przewagę produktów roślinnych, lokalnych oraz sezonowych w potrawach oferowanych podczas igrzysk. Co najmniej 60 proc. posiłków oferowanych w punktach gastronomicznych miało być też wegetariańskich, więcej opcji roślinnych miało być też dostępnych dla sportowców w wiosce olimpijskiej. Wygląda jednak na to, że ambitnych planów nie uda się zrealizować w całości.
Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) postanowił ukrócić nieetyczne praktyki branży mięsnej. To ma ukrócić nadużywanie określeń wprowadzających klientów w błąd i ograniczyć greenwashing.
Nowe zalecenia dietetyczne Austrii uwzględniają zarówno przesłanki zdrowotne, jak i klimatyczne. To kolejne państwo europejskie, które zmieniło rekomendacje dotyczące zdrowego żywienia, by postawić akcent na produkty roślinne.
Nowa analiza opublikowana przez fundację Changing Markets potwierdziła, że największe firmy zajmujące się produkcją mięsa i nabiału starają się blokować działania na rzecz klimatu. Stosują przy tym taktyki marketingowe podobne do tych, które wykorzystuje przemysł tytoniowy czy branża paliw kopalnych.
Nowy raport ekspertów Banku Światowego alarmuje: zmiany w rolnictwie są niezbędne, aby ograniczyć globalne emisje gazów cieplarnianych. Jak osiągnąć ten cel? Bank Światowy proponuje między innymi inwestycje, wspieranie krajów rozwijających się, a także zmniejszenie popytu na żywność pochodzenia zwierzęcego.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Nowy raport Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) wykazał ogromną skalę marnowania żywności na świecie. Z raportu organizacji wynika, że co roku na śmietnik trafia ponad miliard ton żywności.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Szwajcarska precyzja i szalone sportowe emocje – z tej mieszanki musiało powstać coś niezwykłego. Oto Longines Conquest Chrono Ski Edition, edycja specjalna przygotowana z myślą o nadchodzących mistrzostwach świata FIS w narciarstwie alpejskim.
Czy istnieje związek między nagrodą Zielone Orły „Rzeczpospolitej” a listopadowym zwycięstwem Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w USA? Tak i to nawet znacznie większy niż mogłoby się wydawać.
Chaos komunikacyjny – tak można podsumować opinie i skargi chętnych na dotacje w ramach programu termomodernizacji programu „Czyste powietrze” po tym, jak przyjmowanie nowych wniosków wstrzymano. O cofnięcie decyzji apelują największe miasta w Polsce.
Czy da się przenieść odrobinę ducha włoskiego „dolce vita” do świata biżuterii? Nowa kolekcja polskiej marki Mokobelle pokazuje, że to możliwe.
Znana włoska marka odzieżowa ma przed sobą trudny okres i gruntowną restrukturyzację, która ma pomóc wrócić na ścieżkę wzrostu. Jednym z elementów koniecznych zmian ma być zamknięcie 500 sklepów.
Wydatki Europejczyków w okresie okołoświątecznym mają zwiększyć się o 2,9 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Szczególnie silny przyrost prognozowany jest w Polsce, która z wynikiem 6,4 proc. znajduje się na drugim miejscu wśród krajów europejskich.
W której szafie było najwięcej trupów i jakie zbrodnie biznesowe popełniano w czasach zarządów PiS? O sprzedaży Alior Banku do Pekao i powrocie do korzeni biznesu ubezpieczeniowego. O podwyższeniu składki ubezpieczeniowej o 7,5 mld zł, a zysku o 1 mld zł do 2027 r. O tym, dlaczego PZU chce ubezpieczać polski atom i o potrzebie powszechnych ubezpieczeń klimatycznych. Artur Olech prezes PZU mówi o rozliczeniach z przeszłością i przyszłości spółki opisanej w nowej strategii.
W ramach walki ze zmianami klimatycznymi UE przeznacza duże pieniądze na działania firm związane z gospodarką obiegu zamkniętego, zmniejszeniem wielkości odpadów i ich ponownym zagospodarowaniem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas