Reklama
Rozwiń
Reklama

Raport: lobby mięsne coraz bardziej aktywne w sieci Tak szerzy dezinformację

Nowy raport ujawnia, w jaki sposób nieprawdziwe informacje dotyczące mięsa i nabiału oraz ich roślinnych alternatyw, szerzone za pośrednictwem mediów społecznościowych, podważają działania klimatyczne.

Publikacja: 12.12.2023 15:47

Jak wynika z raportu fundacji Changing Markets Foundation, na platformie X (d. Twitter), w ciągu 14

Jak wynika z raportu fundacji Changing Markets Foundation, na platformie X (d. Twitter), w ciągu 14 miesięcy na ten temat opublikowano aż milion postów zawierających nieprawdy lub półprawdy.

Foto: Darth Liu Unsplash

Hodowla zwierząt powoduje co najmniej 14,5 proc. globalnych emisji CO2, a produkcja mięsa generuje niemal 60 proc. emisji gazów cieplarnianych pochodzących z sektora żywności.

Naukowcy od lat podkreślają, że ograniczenie spożycia mięsa jest konieczne, aby utrzymać cel ograniczenia wzrostu globalnej temperatury na poziomie 1,5°C, szczególnie w krajach najbogatszych, gdzie konsumpcja mięsa wielokrotnie przekracza zalecane ilości.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Na talerzu
Wątpliwości wokół spożywania białka z owadów. Badacze wskazują na zagrożenia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Na talerzu
Dynie na Halloween to rosnący problem. Eksperci o skali marnowania żywności
Na talerzu
Greenpeace: ryby z Bałtyku zanieczyszczone chemikaliami
Na talerzu
Znów głośno o diecie planetarnej. Eksperci ostrzegają przed dezinformacją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Na talerzu
Produkty spożywcze drożeją z powodu zmian klimatu. Wyniki globalnego badania
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama