Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 18.09.2025 08:24 Publikacja: 30.12.2024 17:52
Alarmujące informacje o przekroczeniu kolejnych rekordów średnich temperatur nie robią już na Polakach wrażenia.
Foto: AdobeStock
Badanie Flora Food Group, które śledzi zmiany w postawach konsumentów wobec zmiany klimatu, nie pozostawia złudzeń – od 2021 roku zaobserwowano wyraźny spadek zarówno deklarowanej świadomości ekologicznej, jak i zainteresowania zagadnieniami związanymi z ochroną środowiska. Podczas gdy w 2021 roku 44 proc. badanych oceniało swoją świadomość ekologiczną jako wysoką lub bardzo wysoką, dziś odsetek ten wynosi 29 proc. Jak zauważają autorzy badania, jednocześnie liczba osób, które przyznają, że śledzą informacje dotyczące zmiany klimatu jedynie w sposób powierzchowny, wzrosła z 35 proc. do 42 proc. 16 proc. respondentów czuje natomiast przesyt treściami klimatycznymi w mediach, co wskazuje na znudzenie tematem – takich odpowiedzi w 2021 roku było bowiem 9 proc.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Początek bieżącej dekady był dla winiarzy wyjątkowo udanym okresem. Teraz przychodzi zmiana, która zmienia rynek...
Administracja Donalda Trumpa stara się osłabić przepisy klimatyczne, tymczasem Chiny obniżają produkcję energii...
Administracja Donalda Trumpa nieustannie próbuje podważyć przepisy klimatyczne, wspierające redukcję emisji gazó...
W amerykańskim sądzie federalnym złożono pozew, w którym administracji Donalda Trumpa zarzuca się naruszenie pra...
Szwecja była jednym z pierwszych krajów, które już kilkadziesiąt lat temu zaczęły dynamicznie walczyć z emisjami...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas