Reklama

Badanie: połowa Polaków gotowa zrezygnować z auta, by zapobiec zmianom klimatu

Połowa Polaków – przynajmniej w sferze deklaracji – gotowa jest zrezygnować z samochodu, by zapobiec zmianom klimatu. To wniosek z najnowszego raportu sopockiej pracowni PBS, który przeprowadzony został na zlecenie Multiconsult Polska. Co ciekawe, najmniej chętni do rezygnacji z jazdy samochodem byli najmłodsi ankietowani.

Publikacja: 17.01.2024 14:46

50,7 proc. Polaków gotowa zrezygnować z samochodu, jeśli miałoby to zapobiec zmianom klimatu - wynik

50,7 proc. Polaków gotowa zrezygnować z samochodu, jeśli miałoby to zapobiec zmianom klimatu - wynika z badań PBS dla firmy Multiconsult Polska.

Foto: AdobeStock

Z wielu przeprowadzonych w ostatnim czasie badań naukowych wynika, że Polacy – coraz bardziej świadomi katastrofalnych zmian klimatycznych – nierzadko przejmują się sytuacją związaną z globalnym ociepleniem i starają się zmieniać swoje nawyki, by pomóc planecie.

Potwierdzeniem tego jest między innymi najnowszy raport sopockiej pracowni PBS, który przeprowadzony został na zlecenie Multiconsult Polska, firmy świadczącej usługi projektowe, nadzorcze oraz doradcze w zakresie projektów technicznych i ochrony środowiska. Wnioski z badania, w ramach którego zapytano Polaków o ich stosunek do zmian klimatu, są optymistyczne. 

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Klimat i ludzie
Chiny uciekają Ameryce pod względem redukcji emisji. Nowy raport pokazuje zmianę
Klimat i ludzie
Dezinformacja klimatyczna w stylu Trumpa. Nie ma „katastrofy”, jest „wyzwanie”
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa pozwana. Odpowie za kwestionowanie zmian klimatu
Klimat i ludzie
Walka ze zmianami klimatu: Europejski lider staje się hamulcowym. Efekt Trumpa?
Klimat i ludzie
Jak zmieniła się wieź ludzi z przyrodą przez ostatnie 220 lat? Wyniki badania
Reklama
Reklama