Tylko 79 zł za pół roku czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 25.03.2025 12:45 Publikacja: 17.01.2024 14:46
50,7 proc. Polaków gotowa zrezygnować z samochodu, jeśli miałoby to zapobiec zmianom klimatu - wynika z badań PBS dla firmy Multiconsult Polska.
Foto: AdobeStock
Z wielu przeprowadzonych w ostatnim czasie badań naukowych wynika, że Polacy – coraz bardziej świadomi katastrofalnych zmian klimatycznych – nierzadko przejmują się sytuacją związaną z globalnym ociepleniem i starają się zmieniać swoje nawyki, by pomóc planecie.
Potwierdzeniem tego jest między innymi najnowszy raport sopockiej pracowni PBS, który przeprowadzony został na zlecenie Multiconsult Polska, firmy świadczącej usługi projektowe, nadzorcze oraz doradcze w zakresie projektów technicznych i ochrony środowiska. Wnioski z badania, w ramach którego zapytano Polaków o ich stosunek do zmian klimatu, są optymistyczne.
Ponad 660 milionów dolarów – tyle firmie Energy Transfer, gigantowi na rynku energetycznym, ma zapłacić amerykański oddział organizacji Greenpeace. Uznano, że aktywiści działali na szkodę kontrowersyjnego projektu rurociągu Dakota Access Pipeline (DAPL), którego wartość szacowana była na 3,8 mld dolarów. Greenpeace zapowiada apelację.
„Upoważniam moją administrację do natychmiastowego rozpoczęcia produkcji energii z pięknego, czystego węgla” - napisał prezydent USA Donald Trump we wpisie opublikowanym na należącym do niego serwisie Truth Social. Przy okazji skrytykował swoich przeciwników politycznych, a także Chiny.
Donald Trump od początku drugiej kadencji w Białym Domu walczy z inicjatywami związanymi z kryzysem klimatycznym, tymczasem Amerykanie wykazują coraz większe zrozumienie dla problemu zmian klimatycznych i deklarują zaufanie do naukowców w tym zakresie.
Peruwiański rolnik Saúl Luciano Lliuya pozwał RWE – niemieckiego giganta energetycznego – twierdząc, że emisje koncernu przyczyniły się do topnienia lodowców w Andach, zwiększając ryzyko powodzi w jego rodzinnej miejscowości. „Domagam się sprawiedliwości klimatycznej” – zaznacza mężczyzna.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Na czele Stanów Zjednoczonych i Federacji Rosyjskiej stoją przywódcy, którzy zasłużyli na miano sceptyków klimatycznych. Obaj bagatelizują pogłębianie się kryzysu. Co ich różni w poglądach?
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Duży dostawca części samochodowych i jego cztery spółki zależne ogłosiły upadłość. To kolejne bankructwo w niemieckiej branży motoryzacyjnej.
Jak podkreśla Celeste Saulo, szefowa Światowej Organizacji Meteorologicznej (WMO), 2024 rok był dramatyczny pod względem topnienia lodowców. „Ich ochrona to nie tylko kwestia środowiskowa, ekonomiczna i społeczna, ale przede wszystkim kwestia przetrwania” – ostrzega.
Od początku tego roku w Polsce przybyło prawie 500 punktów ładowania, z czego niemal połowę stanowiły szybkie ładowarki prądu stałego, których udział w polskiej infrastrukturze systematycznie wzrasta
Nowe badania opublikowane na łamach „Journal of Climate Change and Health” wykazało, że niepewność dotycząca przyszłości, wynikająca z pogłębiającego się kryzysu klimatycznego, wywołuje zwłaszcza u młodych ludzi poczucie lęku i prowadzi do depresji.
Operatorom logistycznym nie jest łatwo pogodzić oczekiwania klientów, koszty, oddziaływanie środowiskowe i presję regulacyjną. Szczególnie ten ostatni element stanowi poważne wyzwanie.
Administracja prezydenta USA Donalda Trumpa prawdopodobnie wycofa się z niektórych ceł, które miały wejść w życie 2 kwietnia - poinformował Bloomberg News oraz „Wall Street Journal”, powołując się na urzędników federalnych.
Wielton tworzy europejską sieć warsztatów odnawiających naczepy. Usługa odświeżenia otwarta dla marek własnych oraz trzecich.
Autobusy zasilane wodorem mają szansę stać się symbolem nowoczesnej, zeroemisyjnej mobilności. Ale czy rzeczywiście mogą sprostać ekologicznym i finansowym oczekiwaniom samorządów lokalnych?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas