Badanie: połowa Polaków gotowa zrezygnować z auta, by zapobiec zmianom klimatu

Połowa Polaków – przynajmniej w sferze deklaracji – gotowa jest zrezygnować z samochodu, by zapobiec zmianom klimatu. To wniosek z najnowszego raportu sopockiej pracowni PBS, który przeprowadzony został na zlecenie Multiconsult Polska. Co ciekawe, najmniej chętni do rezygnacji z jazdy samochodem byli najmłodsi ankietowani.

Publikacja: 17.01.2024 14:46

50,7 proc. Polaków gotowa zrezygnować z samochodu, jeśli miałoby to zapobiec zmianom klimatu - wynik

50,7 proc. Polaków gotowa zrezygnować z samochodu, jeśli miałoby to zapobiec zmianom klimatu - wynika z badań PBS dla firmy Multiconsult Polska.

Foto: AdobeStock

Z wielu przeprowadzonych w ostatnim czasie badań naukowych wynika, że Polacy – coraz bardziej świadomi katastrofalnych zmian klimatycznych – nierzadko przejmują się sytuacją związaną z globalnym ociepleniem i starają się zmieniać swoje nawyki, by pomóc planecie.

Potwierdzeniem tego jest między innymi najnowszy raport sopockiej pracowni PBS, który przeprowadzony został na zlecenie Multiconsult Polska, firmy świadczącej usługi projektowe, nadzorcze oraz doradcze w zakresie projektów technicznych i ochrony środowiska. Wnioski z badania, w ramach którego zapytano Polaków o ich stosunek do zmian klimatu, są optymistyczne. 

Pozostało 87% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Klimat i ludzie
Talibowie na szczycie klimatycznym w Baku. Chcą rozmawiać o zmianach klimatu
Klimat i ludzie
Zjednoczone Emiraty Arabskie ogłaszają nowy plan klimatyczny. „To greenwashing”
Klimat i ludzie
Nowe odkrycie dotyczące roślin. Przełom w badaniach nad zmianami klimatu
Klimat i ludzie
Tegoroczna powódź może być groźna dla Bałtyku. Wyniki badań polskich naukowców
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Klimat i ludzie
„Miliardy ptaków giną, byśmy mogli się ładnie ubrać”. Apel słynnej projektantki
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje