Reklama

Shein i obietnice bez pokrycia. Rośnie presja na giganta „szybkiej mody”

Nowy raport przedstawiony przez giganta „szybkiej mody” pokazuje, że zamiast ograniczać szkodliwy wpływ na środowisko, firma wygenerowała w ubiegłym roku 26,2 mln ton emisji CO2, czyli o blisko o jedną czwartą więcej niż w 2023 roku.

Publikacja: 20.06.2025 14:43

Centrum logistyczne Shein w Whitestown w amerykańskim stanie Indiana.

Centrum logistyczne Shein w Whitestown w amerykańskim stanie Indiana.

Foto: AJ Mast/Bloomberg

Według deklaracji przedstawicieli Shein, do 2050 roku firma planuje zredukować swoje emisje o 90 proc. w stosunku do poziomu z 2023 roku. Ostatni raport Shein jednak wskazuje, że osiągnięcie celu będzie co najmniej sporym wyzwaniem, bo póki co emisje rosną, zamiast spadać. W dodatku wzrost jest szybszy niż wzrost sprzedaży na tej platformie.

Za ogromną część wzrostu emisji zakupowego giganta odpowiada transport, którego emisje wzrosły w 2024 roku o 13,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego, osiągając 8,5 mln ton CO2. Dla porównania, właściciel marki Zara, Inditex, w roku obrotowym 2024 zgłosił 2,61 mln ton emisji CO2 z transportu. Znacząco wzrosły też emisje wytwarzania odpadów (o 37,7 proc.) oraz transportu pracowników (52 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Klimat i ludzie
Administracja Trumpa ma „listę słów zakazanych”. Decyzja Departamentu Energii
Klimat i ludzie
Obchody 10-lecia Agendy 2030 w Akademii Leona Koźmińskiego. „Czas na działanie”
Klimat i ludzie
Światowy Dzień bez Samochodu. Jesteśmy liderem Europy, ale to nie powód do dumy
Klimat i ludzie
Naukowcy o mundialu w 2026 roku: ostatni taki turniej. Sport przegrywa z upałami
Klimat i ludzie
Koniec świata koneserów. Rekordowe upały zmieniają rynek wina na świecie
Reklama
Reklama